Canon IP5200 Zwart (PGBK) printprobleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Chichong

Gebruiker
Lid geworden
19 nov 2006
Hallo allemaal,

printgr.jpg

De foto zegt al meer dan genoeg :d
De helft van PGBK stukje is weg, dus als ik gaat printen dan mis ik opeens hele rij afbeelding.
Je ziet dus duidelijk dat de letters PGBK de helft is verdwenen op papier.
Ook heb ik een de printkop een 24 uur voetbadje gegeven met alcohol+ beetje water/afwasmiddel. Daarna spoelen onder kraan en met de air duster een stootje gegeven op de inkt filters.
Helaas pindakaas:P heeft het niet geholpen, of is het totaal een andere probleem ?

Laatst bewerkt:
Was het maar zo :d
Maar nee helaas, ze zijn allemaal splinter nieuw:rolleyes:

Is dit je eerste print? Anders kan het zijn dat de inkt nog moet doorlopen, als dat zo is, probeer het dan een 2e keer.

Ik heb inmiddels 3 prints gedaan en intern reiniging programa uitgevoerd, helaas nog steeds hetzelfde resultaat. Komt dit door verstopping? of is die printkop gewoon stuk gegaan?

zelfde probleem met PGBK

Hallo,

Ik heb precies hetzelfde probleem:
de bovenste helft wordt keurig geprint, de onderste helft niet.
Ik heb ook van alles geprobeerd, maar niets heeft geholpen.
Weet jij misschien al meer?

@chichong: sorry voor de late reactie, ik snap niet waarom ik je mailtje niet gezien heb. Maar je printerkoppen zouden kapot kunnen zijn. Print je vaak veel pagina's?

@Tdoni,
Maak voor jouw probleem even een eigen vraag.
Het inbreken in een ander zijn/haar vraag is niet toegestaan.

Excuses als dit als 'vraag-inbraak' wordt gezien, maar het gaat om exact hetzelfde probleem.

Ondertussen ben ik zelf verder gaan experimenteren en heb daar succes mee. Ik heb de printerkop eruit gehaald en vervolgens het printplaatje losgeschroefd (2 kleine schroefjes). Daarna heb ik dat printplaatje - schrik niet - een aantal keer overgoten en gedompeld in kokend water. Goed gedroogd met keukenpapier en weer in elkaar gezet en terug in de printer nog een keer diepte-reiniging van de PGBK-zwart gedaan. En nu doet hij het weer vrij aardig. Kennelijk heb ik iets losgemaakt. Misschien herhaal ik het straks allemaal nog eens om de zwart weer helemaal streeploos te krijgen.

Ik hoop dat dit bij jou/jullie ook werkt.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan