Canon md 150 geen beeld bij capure naar pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eagle81

Gebruiker
Lid geworden
1 jul 2007
Hallo,

Ik heb net een Canon MD 150 aangeschaft en ben er al even mee aan het filmen geweest,
maar nu probeer ik het beeld dat ik op heb genomen te capturen naar de pc en dat lukt niet helemaal:confused:. Ik doe het volgende, Pc uit, camera uit. Dan sluit ik de camera op de pc aan middels een firewire aansluiting. Start de PC op, en vervolgens als die opgestart is doe ik de camera op PLAY. Dan hoor je het gebruikelijke windows geluidje dat ie een aparaat vindt.
Dan start ik een videobewerkings progrmamma op ( heb er meerdere al geprobeerd ) klik op zoiets als aquire of capture dan kom je in het capture menu waar je vervolgens de video kan binnen halen. Ik bijv. Adobe Premiere CS 3 moet je dan op Get Video klikken, welke ik dan doe, En dan gaat automatisch de camera de film afspelen zoals het hoort alleen krijg ik op mijn beeld van de pc nix te zien en de teller gaat ook niet lopen....

In aparaatbeheer staat de camera gewoon goed geinstalleerd, maar heb toch bij alle programma's het zelfde probleem, kan iemand me hier bij helpen????

Alvast bedankt voor een reactie groetjes Hendrik

zit er bij de canon software...zo ja heb je de drivers wel geinstalleerd.
praten we over xp of windows 3.11

Srry we draaien hier gewoon onder win xp en die driver van dat aparaat wordt standaard gewoon geinstalleerd (plug and play) zit namelijk ook geen driver bij.....

En over de software ja er zit wel standaar software bij alleen die ziet op 1 of andere manier waarschijnlijk de camera ook niet waardoor de "Aquire" knop waar ik ik op moet klikken dus niet oplicht.

als de camera is aangesloten kjk dan eens bij apparaatbeheer of daar een fout melding staat.

Oplossing

Uit eindelijk na weken gepruts ben ik tot de conclussie gekomen dat ik het niet kon oplossen doormiddel van software aanpassingen, dus heb ik windows er op nieuw opgezet.
Daar kwam uit eindelijk uit dat ook dat niet de oplossing was maar ik was nog met een probleempje bezig met mijn geluidskaart want die draait niet onder Vista dus had ik zoiets dan haal ik die er alvast uit (draai nu nog onder XP maar mijn pa heeft dezelfde geluidskaart en draait onder vista), kaartje eruit gehaald en mijn probleem met de camera was ook gelijk opgelost..... dus het was een onderling conflict terwijl en verder in windows geen problemen waren:cool:

Allemaal dank voor jullie help en ik ga deze thread dicht gooien

many thnx peeps:thumb::thumb::thumb::thumb::thumb:

En de geluidskaart is ook weer aan de praat of heb je daar een nadere voor gekocht ??
Maar mooi dat je achter het probleem bent gekomen en dat je dat hier verteld....:thumb:
Hebben anderen er ook nog iets aan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan