canon mg4250

Status
Niet open voor verdere reacties.

mark1993

Gebruiker
Lid geworden
24 apr 2011
hallo

ik heb hier een draadloos printer van canon mg4250 die ik ook wil gebruiken voor een andere pc

is het mogelijk om dat te kunnen doen of niet

opstelling

Tp link draadloos modem (verbonden met kabel naar de laptop)(printer draadloos naar de laptop)

en wat ik wil doen is de printer ook voor draadloos kunnen gebruiken voor de andere pc die verbonden is met mij modem

mvg mark

Ja hoor, dat kan gewoon zoals je de printer op de andere pc hebt geïnstalleerd.

@K1pje: Als ik de startposting goed interpreteer zitten pc1 en de (draadloze) printer op ip-netwerk1 (=TP-link), terwijl pc2 op een ander ip-netwerk2 zit (=routermodem netwerk).

Indien dit klopt, en de TP-link wordt niet omgebouwd als accesspoint/switch, zodat alleen ip-netwerk2 bestaat, dan zal in de TP-link portforwarding gedaan moeten worden naar de printer (doorgaans poort 9100 TCP), zodat op pc2 een lokale tcp/ip poort kan worden gemaakt die verwijst naar het WAN ip-adres van de TP-link.

Tijs.

zoals ik het lees zit alles op 1 draadloos modem, dus dan zou het goed moeten komen. Maar het is aan de TS om dat eventueel verder toe te lichten ;)

Ik ben het met je eens dat er hoogstwaarschijnlijk verkeerde ICT-termen zijn gebruikt waardoor onduidelijkheid is of er 2 of slechts 1 ip-netwerk is.
Die TP-link zal wel een breedband (draadloze) router zijn, dus geen modem, dus vandaar verwarring over "voor de andere pc die verbonden is met mij modem"

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan