Canon MP510 print niet duidelijk

Status
Niet open voor verdere reacties.

mdavis

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 jan 2010
Ik heb deze printer al twee jaar zonder problemen in gebruik. Echter sinds enige weken vertonen de tekstafdrukken bij de kwaliteitsinstellingen 'snel' en 'normaal' veel gedeeltelijk schuine letterafdrukken; ook lijkt het of de letters te hoog zijn voor de beschikbare ruimte, waardoor een ingedeukt resultaat ontstaat. Bij de kwaliteitsinstelling 'hoog' is dit probleem veel minder. Herkent iemand dit? Het moet toch mogelijk zijn om ook in de normale stand een redelijke tekstafdruk te krijgen? De printerkoppen heb ik reeds (diep)gereinigd en ook uitgelijnd. Wie kan mij helpen??

Hoe is dit afgelopen? Ik herken het namelijk van mijn Canon Pixma MP620. Alleen maakt het ingestelde kwaliteitsniveau niet uit; bij hoge kwaliteit is het vaak zelfs nog erger dan bij een lagere kwaliteit instelling. Deze printer is nog maar een half jaar oud. Ik heb ook uitgelijnd, gereinigd, cartridges vervangen. Maar niets hielp. Uiteindelijk ben ik terug gegaan naar de winkel. Deze heeft 'm al 2x opgestuurd. Hij kwam zogenaamd gerepareerd terug, maar aan het probleem was niets veranderd. De test afdrukken die erbij zaten had zelfs diverse regels met schuine letters. Kennelijk kijken ze daar overheen bij de reparatieservice. Al met al is het nu zo ver dat ik waarschijnlijk een nieuw apparaat krijg. Ik moet daar wel wat voor bij betalen, want het nieuwere type is duurder. Het prijsverschil wordt waarschijnlijk gedeeld; ik de helft en de winkelier de helft. Maar nu ik dit lees twijfel ik wel en hoop ik maar dat die nieuwe printer het straks niet ook krijgt. Hoewel ik alleen nog maar goede reviews gelezen heb van beide printers en de winkelier normaal gesproken ook nooit klachten erover krijgt.

hallo Marloes,
Bij mij lijkt het probleem opgelost. Iemand vertelde mij dat je de printer apart uit moet zetten, dus niet via de computer of via een stekkerblok.
Als je de printer apart uitzet heeft de printer blijkbaar de tijd om de printkoppen netjes op te bergen.
Dit doe ik nu en heb geen problemen meer.
Verder is het een fantastische printer.
Succes met de jouwe !!

Dank je voor de reactie. Ik hoef me dus blijkbaar geen zorgen te maken. De mijne staat bij de router (daar is hij ook op aangesloten), een eindje van de computer vandaan en krijgt apart stroom. Ik zet 'm sowieso dus altijd gewoon met het knopje op de printer uit. Ik dacht nog even dat het misschien niet goed was 'm uit te zetten; dat 'ie beter standby kan blijven staan. Ik gebruik 'm namelijk lang niet elke dag. Maar aan jouw verhaal te horen kan hij wel uit. Ik heb waarschijnlijk gewoon een pech printer gekocht (maandagochtend?). Ik heb gisteren een nieuwe gekregen van de winkelier, zonder bijbetalen. Prima service dus! Het is het nieuwere type (Pixma MP640). Hij staat nog ingepakt; voor uitpakken en installeren moet je echt even rustig de tijd nemen is mijn ervaring. Dat ga ik later vandaag of morgen doen. Ik ben benieuwd.......

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan