Canon MP560 op netwerk verbinden lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

verstraeten

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2004
Hallo,

Ik zit met een probleempke bij men neef, hij heeft zich een Canon MP560 printer gekocht en zou deze graag via de wifi verbinden op zijn draadloos netwerk.
Hij heeft zijn vaste pc via kabel en laptop draadloos.
De printer werkt bekabeld zonder probleem, maar als ik de installatie opnieuw doe en de printer wil instellen als netwerkprinter loopt het mis.
Ik verbind eerst de printer met het netwerk, dit lukt zonder probleem want hij zegt verbonden met acces point, maar als ik verder ga met de installatie zegt die dat hij de printer niet in het netwerk vind.
Het is een installatie van telenet met een access point en een modem denk ik, weet dit niet meer zeker, weet de types ook niet. De installatie is gedaan door telenet zelf.
Ik wilde ook al eens kijken in de instellingen van de ap maar geraak hier niet in, ik vind geen duidelijke handleiding hoe of wat dat moet.
Zelfs een thuisnetwerk maken lukt niet.

Als iemand dus meer weet hierover hoe dit zit bij telenet, ik denk dat daar het probleem zit, vroeger had hij ADSL en daar had hij geen problemen met een thuisnetwerk te maken enzo.

Alvast bedankt

Een thuisnetwerk heeft niets te maken met een provider. Als de printer een netwerkprinter is, wordt hij door het systeem gedetecteerd en krijgt een eigen IP-adres. USB? Dan op alle machines installeren en delen. Moet werken, bij mij tenminste wel.

Laatst bewerkt:
ja maar het wil mij niet lukken om 2 pc's onderling in hetzelfde netwerk te zetten, heb daar al informatie over gezocht en blijkbaar moet er een router worden gesplaatst in plaats van de access point van telenet?

Normaal in een netwerk : Modem>>router of router met ingebouwd modem.

Dus die access point zou er tussenuit moeten?
En heeft dit er ook mee te maken dat ik mijn printer niet vind op het netwerk?

Wat mij heel vaak is opgevallen bij het aansluiten van een draadloze printer, is het volgende:

Stel je werkt met de IP-range 192.168.0.xxx
Veel apparatuur heeft problemen met de 0 (nul) op de derde plaats.
Als je deze in een 1 verandert, zal het beter gaan.

Dit geldt ook voor de reeks 10.0.0.xxx

ik heb al gezien dat de pc's een heel ander ip heeft, die totaal niet lijken op die 192.168.0...
maar kan je eens uitleggen hoe ik dan die pc op het netwerk kan gooien? Ik begrijp er op de duur gewoon niets meer van ook met dat heel ip gedoe.

Ik hoop dat je een router hebt, of een modem met ingebouwde router want een access point alleen werkt niet.
Geef als eerste je pc`s en printer een vast ip-adres, dat scheelt een heel stuk, want werken via DHCP werkt niet echt in dit geval.

Bijv, pc1 10.0.1.5, pc2 10.0.1.6, printer 10.0.1.7

Zo werkt het bij mij goed.

daar zit het probleem al denk ik, er staat gewoon 1 access point en dan de modem zeker? ik kan het type niet meer met zekerheid zeggen maar het merk was D link, deze 2 zijn gewoon door telenet geinstalleerd en zijn van hetzelfde merk.

Wellicht kun je beter tegen neef zeggen dat ie naar de helpdesk van Telenet belt want dat schiet niet op zo. Overigens, hebben we het over Telenet.be? Alle providers hebben een website met productoverzicht, klantenservice etc en deze ook.
http://onlinesupport.telenet.be/eCustomer/iq/telenet/request.do?create=kb:TelenetKB_Master_CR&view%28c280%29=p{ad1cc280-ec68-11dd-47ee-000000000000}&forward=problem2

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan