Canon MP610 print alle hoofdkleuren behalve geel, wat nu?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Miauw

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
24 okt 2003
Mijn pa heeft een Canon MP610, maar bij het printen komen alle hoofdkleuren met uitzondering van geel op het papier.

Ik heb de cartridges al vervangen, maar dat helpt niet.

Ik neem aan dat ik het bij de printkop moet zoeken, of heb ik dat mis?

Wie kan mij goede raad geven voor ik iets verniel?

De MP610 komt met foutcode U043, De volgende inkttank wordt niet herkend.

Wat kan ik aan deze foutcode doen, want nu wil die helemaal niet printen.

Foutcode heb ik inmiddels weg gekregen, maar nu de kleur geel nog, die heeft er nog steeds geen zin in ondanks dat ik de kop volledig heb schoongemaakt.

Inmiddels heb ik de eerste schoonmaakbeurt er op zitten, wel verbetering, maar niet het gewenste resultaat.

Ik ben nu met een volgende schoonmaakbeurt begonnen, maar dan behoorlijk agressief.

De eerste was 4 op 1 gedisteleerd water en 1 op 4 amoniac.

Nu is het 50 op 50 procent.

De kop blijkt een probleemkop te zijn, want iedereen met problemen heeft dat bij de gele kleur.

Mocht deze laatste poging niet lukken, dan geen Canon MP610 meer.

Een losse kop kost minstens dik 52 euro, maar is met deze problemen eigenlijk 25 euro waard.

Of er verzendkosten bij komen weet men niet, lekkere service.

Laatst bewerkt:
Inmiddels gesproken met Canon en het repaircenter, maar ondanks dat je 2 jaar wettelijke garantie op de printer heb, (men zegt 1 jaar, maar bij wet is dat 2 jaar) is de printkop een accessoire en valt daar dus niet onder.

De printkoppen zijn belachelijk duur, die zijn hooguit de helft waard.

Ik denk dat Canon einde verhaal is geworden, dan is de Epson toch beter met een vaste kop, want dan is het geen accessoire.

Ik vind het jammer dat er nog geen goede betaalbare combinaties zijn met laser in hoge kwaliteit, want dan is de keuze makkelijk.

Een Canon Pixma MP610 printerkop zou een levensduur van 800.000 afdrukken moeten hebben.

Ik kan hier maar 1 ding op zeggen:

Dream on!!!

Laatst bewerkt:
printkop mp 610

Ik heb hetzelfde voorgehad met het geel van mijn printkop en doeltreffend opgelost.
- printkop uitnemen.
-uitspoelen in gedisstelleerd water.
-laten weken in medische alcohol.
-uitblazen met hoge druklucht ( ik heb dit gedaan in die alcohol)
OPMERKING:
Je moet natuurlijk een hulpstukje gebruiken;
-of een zuigrietje
- ik zelf ,heb buisjes gemaakt van oude stylo's met dezelfde diameter als de inkt
openingen.Dus 2 verschillende,1 voor de 4 fotokleuren, en 1 voor de grote zwarte.
-daarna alles laten drogen.
-terugplaatsen en cartridges plaatsen.
- en het kuisprogramma op het menu v/d printer eens laten werken.
En het is nu ongeveer 6 maanden geleden.

good luck grjes delmoral

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan