Canon MPC190 printerkop reinigen

• Onderwerp starter Onderwerp starter rosch
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

rosch

Gebruiker
Lid geworden
30 jan 2007
Heb al diverse antwoorden gevonden hoe een printerkop te reinigen(water alcohol etc),maar heb nog niet kunnen vinden hoe ik de printerkop moet verwijderen .Of hoeft dat soms niet? Kan iemand mij vertellen hoe ik de printkop los kan halen ??
Het is een Canon MPC 190 Smartbase All-in-one printer
Hartelijk dank alvast !!

Ik heb een pdf gevonden waarin staat beschreven hoe je de printer kop moet plaatsen, deze volgorde omgedraaid kun je hem dus los maken.

Klik en kijk naar stap 6. Daar staat het. Het ziet er simpel uit, je plaatst de hendel die de kop vast houd omhoog en je kunt hem er zo uit klikken.

grtjs jjw

Bedankt jjw, dit was net even de ontbrekende schakel voor mij.Hier kan ik wat mee en ga er zo meteen mee aan de slag !

Printerkop verwijderen is inderdaad een fluitje van een cent.
Daarna de onderzijde in een bakje met een klein laagje (ca. 5 mm) spiritus gezet en ca. 3 uur laten "weken". Kop weer droog gemaakt ,vervolgens gemonteerd,
en nieuw inktpatroon gemonteerd en enkele keren het eenvoudige reinigingsprogramma uitgevoerd om restanten spiritus uit de kop te verwijderen.Even enkele proefafdrukken via de kopieeroptie gemaakt. Aanvankelijk eerst nog wat streperige pagina's. Toen nog een keer het printer kop reinigingsprogramma uitgevoerd en daarna werkte hij weer als nieuw !
Had bijna een nieuwe printkop of printer gekocht maar was nu voor een paar cent aan spiritus klaar !

:thumb: dus de printjes vliegen er weer uit :p

Nou fijn dat het opgelost is.

grtjs jjw

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan