Canon Pixma MG5250 stuurprogramma

Status
Niet open voor verdere reacties.

Raoul7

Gebruiker
Lid geworden
5 nov 2010
Hallo,

Ik heb een Canon Pixma MG5250, maar ik ben de installatie-CD kwijt, hierdoor ziet mijn nieuwe pc (waar dus deze software nog niet op staat) de printer niet.
Heeft iemand toevallig deze software? Ik kan deze namelijk nergens op internet vinden.
Of weet iemand hoe ik op een andere manier deze printer toch kan gebruiken?

Alvast bedankt

Mvg, Raoul

Ok bedankt, dat is dus de software waardoor ik mijn printer kan gebruiken?
ik klikte op de link en zag een heel lijstje van software voor de mg5250, maar welke moet ik dan downloaden?

Hoi,
nou deze dus. Typ de code over in het vakje en klik op
"download file".

Laatst bewerkt:
Ik heb de software gedownload en ben bezig met het installeren, ik klik op 'printen gebruiken via netwerk' en klik op volgende, dan krijg ik 'er worden printers gezocht via het netwerk.' te zien en vervolgens 'De printer is niet gevonden op het netwerk.'
Weet iemand waarom mijn pc de printer niet kan zien?
Ja de printer staat wel aan :P

Alvast bedankt

Mvg, Raoul

de printer hangt aan het netwerk.
Ik kan via alle pc's in dit netwerk printen, behalve op deze pc. Ik ben de installatie-CD van deze printer kwijt, dus moet het zo. Ik heb de software geinstalleerd die Mik Zjegger postte, maar hij ziet de printer nog niet.

Mvg, Raoul

Dan moet je ff aangeven wat voor 'n pc het is en welk besturingssysteem erop zit.

Windowa 7 home premium 64-bits, i5-2410M, 6 GB ram
bedoel je dit?

Die andere pc's die de printer wél vinden hebben die ook Win 7 ?

Ja, 2 van die hebben w7 ultimate, 1 heeft vista, 2 hebben xp.
op deze pc's werkt ie allemaal.

Dan zou het logischerwijze bijna alleen nog aan de instellingen kunnen liggen v.d. pc die geen contact krijgt met de printer of andersom.
Je moet je dus afvragen/onderzoeken wat er op die pc anders is dan die anderen die wél door de printer worden gezien.
Het kan een veiligheidsinstelling zijn of een netwerkinstelling e/o optie zijn. Denk aan firewallinstellingen e.d. poorten die geblokkeerd worden enz.
Probeer eens met uitgeschakelde firewall en evt. andere beveiligingssoftware of dat je probleem oplost. Dan weet je iig in welke richting je precies moet zoeken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan