Canon Pixma MP 510 scant niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bratox

Gebruiker
Lid geworden
2 nov 2004
Berichten
124
Hoi allemaal,

Ik heb zojuist mijn nieuwe printer geïnstalleerd, de canon pixma mp 510. Bijna alles doet het, hij wil alleen nog niet scannen. Telkens geeft hij bijgevoegde foutmelding. Ik heb via www.canon.nl al de nieuwste drivers gedownload en de nieuwste software voor de printer (MP Navigator). Maar dit helpt ook niet.

Hopelijk kunnen jullie me helpen!

Groeten,

BJ
 

Bijlagen

  • foutmelding canon.JPG
    foutmelding canon.JPG
    66 KB · Weergaven: 253
Apparaatbeheer gecheckt op foutief geïnstalleerde apparaten?
Eventueel verwijderen en opnieuw opstarten.
Je juiste installatie procedure gevolgd? Dus eerst de software en dan pas de printer aansluiten?
 
Apparaatbeheer gecheckt op foutief geïnstalleerde apparaten?
Eventueel verwijderen en opnieuw opstarten.
Je juiste installatie procedure gevolgd? Dus eerst de software en dan pas de printer aansluiten?

Bij apparaatbeheer staat er niets over foutief geïnstalleerde apparaten. Heb alles weer verwijderd en opnieuw opgestart. Heeft niet geholpen. Nog steeds dezelfde foutmelding. En ja, eerst de software geïnstalleerd voor de printer werd aangesloten.

Heb je misschien nog andere ideëen?

BJ
 
Vreemd.
Als ik kijk naar de uitleg van de code van je foutmelding, dan staat er voor code 2.... Het systeem kan het opgegeven bestand niet vinden.
Code 155 voor Kan niet nog een thread maken.
En code 0 voor De bewerking is voltooid

Je zou bijna zeggen dat er iets mis is met de installatie van de drivers.
Geen virusscanner of beveiligingsoftware die het zaakje tegen kan houden?
Probeer ook eens een andere usb-poort.
 
Vreemd.
Als ik kijk naar de uitleg van de code van je foutmelding, dan staat er voor code 2.... Het systeem kan het opgegeven bestand niet vinden.
Code 155 voor Kan niet nog een thread maken.
En code 0 voor De bewerking is voltooid

Je zou bijna zeggen dat er iets mis is met de installatie van de drivers.
Geen virusscanner of beveiligingsoftware die het zaakje tegen kan houden?
Probeer ook eens een andere usb-poort.

hmm.. apart. Momenteel heb ik er gewoon AVG op, lijkt me sterk als die het blokkeert, het printen en kopiëren kan nml wel. en verder gaan er bij beveiligingsoftware ook geen alarmbelletjes rinkelen behalve de windows firewall.

wat ik nu wel raar vind, en wat me plotseling opvalt is dat de AIO als "externe" hardware word herkend. Ik zie rechts onderin in de taakbalk dat welbekende icoontje voor "hardware veilig verwijderen" waarin de AIO wordt genoemd. Zelf vind ik dit geen logische plek voor de AIO aangezien dit zou betekenen dat elke keer dat de AIO zou aanstaan deze ook telkens zou worden herkend als iets onbekends. Daarnaast weet ik niet zeker of hij nu wel verwijst naar het juiste stuurprogramma (zie bijlage).

**edit**
Heb even in C:\WINDOWS\system32\drivers gekeken en zie nu dat naast de USBSTOR.SYS (waar naar wordt verwezen als stuurprogramma) ook USBSCAN.SYS staat, de USB scanner driver volgens windows. Volgens mij herkent XP de AIO als externe schijf o.i.d., i.p.v. een scanner/printer/copier. Enig idee hoe dit is op te lossen?
 

Bijlagen

  • apart.JPG
    apart.JPG
    95,8 KB · Weergaven: 96
Laatst bewerkt:
Ik heb helaas geen opties meer, wordt de cardreader trouwens wel herkend? Of die ook niet?
Verder voldoet je pc aan de systeemeisen die de scanner vergt? (ik zie bijv. Systeemeisen Display 1024x768 16 bits kleur staan)
 
Ik heb helaas geen opties meer, wordt de cardreader trouwens wel herkend? Of die ook niet?
Verder voldoet je pc aan de systeemeisen die de scanner vergt? (ik zie bijv. Systeemeisen Display 1024x768 16 bits kleur staan)

Ok jammer. De cardreader wordt volgens mij wel herkend, zie bijlage, moet als het goed is de verwisselbare schijf G: zijn. Verder zit er niets in namelijk wat het zou kunnen zijn. Deze heb ik verder nog niet getest aangezien ik hier geen geschikte kaart voor heb.

En ja, de pc voldoet aan alle systeemeisen.

Iemand nog oplossingen?
 
**Edit**

Canon schrijft dit naar me over de MP510:

Geachte klant,

Wij hebben uw bericht goed ontvangen. Hierbij vindt u de nodige informatie om het probleem op te lossen.

Deze foutmelding houdt meestal in dat de verbinding niet goed is tussen uw PC en het apparaat.De gebruikte USB kabel mag niet langer dan 1.80meter zijn. Een USB-update van uw systeem verhelpt dit probleem in de meeste gevallen. Hiertoe dient u zich te wenden tot de leverancier van uw PC. Indien deze update niet uw probleem oplost verzoeken wij u om het apparaat op een andere PC aan te sluiten om na te gaan of hier hetzelfde probleem bestaat. Indien het geval dan het apparaat reklameren bij uw handelaar. Wij hebben geen andere oplossing voor uw probleem.


Weten jullie misschien waar ik deze usb-update kan vinden. Heb het wel gegoogled maar heb geen idee waar ik precies naar moet gaan zoeken, usb-update voor XP of iets anders.
 
Je hebt windows update laten lopen? Windows is dus up-to-date?
Verder zou je kunnen proberen om de chipset driver te updaten.
Heb je een merk pc? Kijk dan op de website van maker.
Heb je een merkloze? Kijk dan op de website van de moederbordfabrikant.
Je weet het merk en type moederbord niet? Kijk dan even hier.
Had je de printer nog op een andere pc kunnen testen?
 
Je hebt windows update laten lopen? Windows is dus up-to-date?
Verder zou je kunnen proberen om de chipset driver te updaten.
Heb je een merk pc? Kijk dan op de website van maker.
Heb je een merkloze? Kijk dan op de website van de moederbordfabrikant.
Je weet het merk en type moederbord niet? Kijk dan even hier.
Had je de printer nog op een andere pc kunnen testen?

Hoi,

Windows is helemaal up-to-date.
Heb geprobeerd de chipset driver te updaten maar heb hiervoor geen bestanden kunnen vinden op de asus-site. Ik heb het Asus A7V8X-X moederbord. Enig idee hoe ik dit nu kan doen?
Ik heb de printer helaas nog niet op een andere pc kunnen testen. We hebben er hier maar 1 staan maar zal proberen iemand met een laptop even te ronselen:)

Groeten!
 
Hoi.

De drivers van je moederbord vind je hier.
Kijk even onder Other, daar staat de VIA 4 in 1 driver, die is voor je chipset. Alleen staat daar maar één versie en kan zo snel ook geen nieuwere versie vinden op de website van VIA.
 
Hoi.

De drivers van je moederbord vind je hier.
Kijk even onder Other, daar staat de VIA 4 in 1 driver, die is voor je chipset. Alleen staat daar maar één versie en kan zo snel ook geen nieuwere versie vinden op de website van VIA.

Ok super bedankt! Ik zal het zo snel mogelijk testen. Dit zal helaas pas waarschijnlijk in het weekend zijn aangezien ik een mid-week weg ga met mijn schoonfamilie:D
 
Hoi,

Gisteren heb ik ook een MP510 aangeschaft. Het printen lukt, maar met het scannen krijg ik precies dezelfde foutmelding als in het eerste bericht.
Ik ben dan nu eigenlijk wel nieuwsgierig of het probleem hier is opgelost en zo ja hoe het is opgelost?

Mvg,
Paul.
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Gisteren heb ik ook een MP510 aangeschaft. Het printen lukt, maar met het scannen krijg ik precies dezelfde foutmelding als in het eerste bericht.
Ik ben dan nu eigenlijk wel nieuwsgierig of het probleem hier is opgelost en zo ja hoe het is opgelost?

Mvg,
Paul.

Hoi Paul,

Stom van me dat ik was vergeten te vermelden hoe het uiteindelijk is verholpen bij mij. Dacht dat ik het al had gedaan.

Bij mij bleek het dus zo te zijn dat het aan 1 de usb-ingangen lag. Blijkbaar had mijn pc voorin een USB 2.0 poort en achter in de kast een USB 1.0 (of andersom, maar dit was het probleem in elk geval). Aangezien ik hier geen idee van had zocht ik hier eerst het probleem niet in. Ik gebruik nu dus de vooringang aangezien hij het scannen in de achterste USB-poort niet kon.

Misschien heb je hier wat aan, kijk in elk geval even of je USB-poort(en) wel compatible zijn en/of er verschil in zit als je meerdere ingangen in je kast hebt.

Succes! Het is verder een absolute topprinter!:thumb:
 
Hoi,

Bedankt nog voor je antwoord. Helaas is het scannen nog steeds niet gelukt. Ik weet zeker dat de poorten USB 2.0 zijn. Ook heb ik andere USB poorten geprobeerd. De scanner blijft echter met deze foutmelding komen.
Het printen werkt prima en inderdaad het ziet er goed uit. Alleen nog jammer van de scanner. Nog even verder zoeken dus.

Mvg,
paul.
 
Hoi,

Hehe het is gelukt. Misschien voor anderen die de foutmelding ook krijgen: het lag bij mij aan de USB kabel.
Ik wilde juist geen gezeur hier mee hebben en had in de winkel waar ik de printer had gekocht ook de USB kabel aangeschaft. Toevallig kreeg ik gisteravond een USB/Comm converter in mijn handen en daar zat ook een USB kabel bij. Deze geprobeert en jawel hoor gewoon scannen zonder problemen.
Vanmorgen even terug naar de winkel en daar verhaal vertelt. Ik kreeg toen zonder bijbetaling een duurdere/betere kabel en nu scanned de printer ook. Yippie!! Goede service trouwens van de winkel (zonder bijbetaling iets mee gekregen).

Gelukkig weer een probleem minder :D

Bedankt voor het meedenken.
Mvg,
Paul Haagsma.
 
Misschien wel handig om het merk van de usb kabel te vermelden voor mensen die hetzelfde probleem krijgen.
 
Hoi,

Het duurde even; het was zowel zakelijk als prive druk...

Op het doosje staat niet echt heel veel. Er staat: CL41002X en de website is http://www.bandridge.com/.

Hopelijk hier misschien toekomstige zoekers mee geholpen.

Met vriendelijke groeten,
Paul Haagsma.
 
Dank je wel

Hallo,

ik ben een IT analfabeet en heb dankzij (in resp volgorde) : mijn nederlandse vriendin, Google en dit forum mijn scanner ( MP 160) in gebruik kunnen nemen.

Ik had nochtans gebeld naar de Canon helpdesk of hoe die ook mag heten en daar werd mij inderdaad zoals hoger vermeld aangeraden om een update laten uitvoeren van de chipset drivers liefst door een vakman.

Niet dus, gewoon een ander kabeltje en de klus was geklaard.

Super !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan