Canon Pixma MP 760 print en kopieert plotseling niet meer in kleur

Status
Niet open voor verdere reacties.

WillemD

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
31 dec 2006
Mijn Canon Pixma MP 760 is na jaren trouwe dienst plotseling opgehouden in kleur te printen en te kopiëren. Cartridges zijn vol, spuitmonden zijn niet verstopt en testpagina’s geven zwart-wit rasters perfect weer, maar kleur wordt in het geheel niet weergegeven. Geen fouten kunnen ontdekken in aansturing vanuit mijn MacBook (zowel via Mac OS X als via Bootcamp-Windows). Maar probleem ligt daar waarschijnlijk niet omdat ook kopiëren zonder computerinbreng alleen in zwart-wit plaatsvindt.
Heb ik iets over het hoofd gezien of ben ik aan nieuwe printer toe? Zie reactie met grote belangstelling tegemoet.

Mogelijk is de printkop defect. die heeft een beperkte levensduur.
Gezien de prijs zal dat ook het einde van de printer zijn.
Het volgende kun je nog proberen:
- Printerkop verwijderen en weer installeren (zie handleiding)
- Printer resetten (idem)
Zie daarvoor ook deze engelse service handleiding
Bij trouble shouting.
Mocht dat allemaal niet helpen, dan heb ik deze reinigingsmethode nog gevonden.(ook engels)
Die is wel geheel voor eigen risico.

Mvg Leo

Beste Leo,

Heel hartelijk bedankt voor je reactie. Ik zal je adviezen ter harte nemen en je op de hoogte houden.

m.v.g. Willem

Beste Leo,

Ik had al bijna geschreven vlag uit, bloemen, hulde etc. Maar.....
Ik heb uit de handleiding niet op kunnen maken hoe de printerkop te verwijderen. Wel ben ik via deze handdleiding in een onderhoudsmenu van de printer gekomen om de printer te resetten. Daar staat dan: - left Vivid +. Daar kon ik niet veel mee maar, maar ik heb toen maar op de OK-knop gedrukt en zie daar ik had weer kleur.
Ook de testpagina’s werden weer in kleur afgedrukt. Maar na enige afdrukken was de kleur weer weg en nieuwe pogingen liepen op niets uit.
Desalniettemin, nogmaals bedankt voor je adviezen.

Willem

Jammer dat het maar even heeft gewerkt.
De printkop uitnemen is relatief simpel en is beschreven in de bijgeleverde installatie handleiding, maar k ben bang dat dat ook weinig resultaat zal geven.
Een tijdje de stroom eradf kan soms ook helpen.
Er is nog een mogelijkheid dat de waste ink absorbers vol zijn, maar daarvan zie je een melding in het menu.
Ik bang dat het wondermiddel hier ook niet tussen zit :confused:
mvg Leo

Mijn printer is gisteren echt overleden. Hij was niet meer op te starten. Leo nogmaals bedankt voor je adviezen. Ik heb vandaag een Canon Pixma MG 5250 gekocht.

jammer dat het niet geholpen heeft, maar graag gedaan.
Veel plezier met je nieuwe Pixma.
Mvg Leo

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan