Canon Pixma MP150 melding: "Inkt bijna op"

Status
Niet open voor verdere reacties.

kevindg

Gebruiker
Lid geworden
30 mrt 2009
Berichten
5
Hallo,

Ik heb een Canon Pixma MP150. Ik heb vandaag mijn lege cartridges vervangen door nieuwe. Echter krijg ik bij mijn inkt status nog steeds de melding: "Inkt bijna op" te zien. Ook zijn de statusbalkjes helemaal leeg.

Ik vind dit heel raar, want ik heb er volle cartridges in gedaan, dus hij zou gewoon aan moeten geven dat ze vol zijn.

Ik heb een pagina uitlijning geprint. Hierna bleef de melding nog steeds staan.

Ik werk op een Mac, maar ik heb dit probleem volgens mij ook al eens op een Windows pc gehad, dus dit kan de oorzaak niet zijn.

Iemand misschien een oplossing?

Alvast bedankt!

Groeten,
Kevin
 
1. Heb je wel originele cartridges gebruikt?
2. Misschien levert het resetten van de inkt-level parameters op de MP150 wat op. Kijk hier voor de methode + software om dat te doen.

Tijs.
 
Is het echte Canon die je hebt vervangen of is het een ander merk zoals Pelikan?

Sorry dnties ik zag je bericht niet voor het posten
 
Ik heb geen originele cartridges nee. Is dit het probleem?
Dat programmatje om de te resetten is er alleen voor Windows helaas, ik heb een Mac.

Bedankt voor jullie reacties.
 
Ik zou verwachten dat er geen problemen zijn als je originele cartridges gebruikt ipv. niet-originele: het geeft je in ieder geval het recht om Canon te bellen in dat geval.

Tsja, een alternatief voor Mac van die software ken ik niet. Kun je niet WINE o.i.d. draaien zodat je toch Windows kunt draaien op/binnen de mac? Anders iemand met een Windows laptop uitnodigen om je te helpen (of je printer daarheen vervoeren).

Meer tips heb ik niet voor je.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan