Canon Pixma MP510 doet niks, alleen flikkerende lampjes.

Status
Niet open voor verdere reacties.

SphiXS

Gebruiker
Lid geworden
23 nov 2002
Goede avond,

Mijn zus heeft een "kapotte" all-in-one Canon Pixma MP510.
Aangezien ze geen garantie meer heeft, vroeg ze of ik er naar wilde kijken.

Helaas krijg ik hem ook niet aan de praat....
Het probleem:
- Wanneer aangezet, blijft er "canon" in de lcd display staan.
- Lampjes flikkeren om de beurt groen en geel.
- Als ik de klep open van de printer, dan kan ik met geen mogelijkheid bij de cartridges komen. Hoe werkt dit normaal gesproken? Bij mij eigen printer dan komen de cartridges tevoorschijn als je de klep opent namelijk.

Heeft iemand een oplossing? Want hij doet nu h-e-l-e-m-a-a-l niks meer.

Alvast bedankt!

Bij mijn Canon Pixma gaan de cartridges ook naar het midden, anders zou je ze helemaal niet kunne vervangen! Als of ie blijft haken in zijn programering

Een Reset zou de oplossing kunnen zijn zoals leofact al zei.

knipperen de lampjes in een bepaald partoon? 2 x groen 1 x geel bijvoorbeeld?

Hartelijk bedankt voor de tips. Helaas heeft het niet mogen baten.

T/m stap 4 gaat het goed, want het grote woord canon verdwijnt uit de display. Er komt dan bovenin een blauw balk canon te staan en vervolgens komt de scanner tot leven. Daar blijft het echter helaas bij, want daarna begint het lampje weer te knipperen... dit keer alleen maar in het groen.

Als ik hem opnieuw start, dan beginnen de lampjes weer ouderwets te knipperen... Om de beurt groen-oranje. Zonder een bepaalde code volgens mij.

Iemand een idee?

PS: Het knipperen is volgens een bepaald patroon, namelijk: 10x om de beurt groen/oranje en vervolgens blijft hij halve seconde op het groene staan om vervolgens het patroon weer te herhalen.

Laatst bewerkt:
Ik kan het patroon niet uit de lijst halen
Misschien kun je hier zelf kijken of je er iets van herkend.

Al geprobeerd om de stekker een tijdje uit het stopcontact te halen en de usb kabel los en alle eventuele usb stick/memory kaarten uit de sloten.
En dan kijken wat er daarna gebeurt?

Laatst bewerkt:
en zit er nergens papier vast in de printer zelf.
Volgens mij kun je aan de achterkant een klep open schroeven om bij het papier doorvoersysteem te komen.

- De usb kabel+voedingskabel is er meerdere dagen uit geweest, zonder enig resultaat.
Helaas geen optie dus.
- Als ik de klep eraf haal, dan zit daar geen papier vast.
Het lijkt er echt op alsof er tijdens het opstarten al iets fout gaat, waardoor alles vastloopt.

PS: Ik heb via de link die in het bericht van leofact stond, een pagina gevonden met enkele codes. Bij mij knipperen de lampjes echter 10x en die code staat er niet bij....

Bedankt voor het meedenken, maar ik begin de moed inmiddels een beetje op te geven.

Laatst bewerkt:
mp 510 geeft fotcode 5400

Mijn all in one printer mp510 heeft het zelfde probleem als SphiXS maar geeft ook nog de foutcode 5400 aan.
catridges zijn ook niet meer te zien.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan