Canon powershot S45 camera

Status
Niet open voor verdere reacties.

knackje

Gebruiker
Lid geworden
9 sep 2002
hallo ik heb even een vraag betreffende een digitale camera, namelijk de Canon powershot S45.

Op verschillende site's lees ik iets over een oplaadbare accu. Maar wat is dat nou precies?

Is dat een accu om je battereien op te laden of is dat een accu voor je camera die je ergen in de camera stopt zodat je geen batterijen hoeft te gebruiken.

En krijg je zoiets er gratis bij?

alvast bedankt

groeten sander

Vraag verplaatst van diversen naar mulimedia / camera's

Het is een Accu ter vervanging van losse batterijen. Maargoed dit antwoord had je ook zelf kunnen bedenken met een beetje logisch nadenken. Wel eens van een OPLAADBARE accu gehoord om je batterijen in op te laden? Dit heet een Oplader!

Nou nou, bedankt. Jij weet toch ook niet alles!

Weet iemand toevallig of je die accu erbij krijgt? Of dat je bij moet betalen

bedankt

knackje

Bij de meeste camera's zitten oplaadbare penlight batterijen.
Deze moet je er altijd bijkopen en ook de lader.
De duurdere type camera heeft vaak een vaste oplaadbare batterij.
Moet je penlights kopen, neem dan met voldoende capaciteit bijv. 1600 mA en een lader die erbij hoort.

Extra accu's

Het is wel verstandig er 1 of zelfs 2 extra accu's bij te kopen. Mijn ervaring is dat bij veel flitsen en/of zoomen de accu het maar kort volhoudt. Ook gebruik maken van het schermpje kost veel energie.

Ik heb bij mijn camera (Canon Powershot S20) een paar extra accu's en dan kun je tenminste een dag voort.

Prima keus overigens, die S45, maar dat terzijde.
Als je er een leuke Microdrive bij wil van 340 Mb, dan heb ik die nog wel te koop. Kun je afhankelijk van resolutie en compressie tot 1000 foto's opnemen.

Het is inderdaad zo dat bij de goedkopere camera's penlites zitten (of ze er standaard bijzitten weet ik niet, maar die cameras werken wel met penlites) Duurdere cameras werken met een speciaal voor die camera gemaakte accu, deze zit er standaard bijgeleverd. Mocht je overwege de Canon Powershot S45 te kopen zit er in ieder geval een accu bij, dit is namelijk een van de duurdere cameras. Trouwens een goede keuze de S45. Ik heb zelf de S40 en die bevalt me uitstekend, heb nog nooit zo'n goede digitale camera gezien.

Hallo allemaal bedankt voor de goede uitleg. wajang ook bedankt voor de link. is een hele goede site

groeten

knackje

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan