canon printer aanzetten via netwerk

• Onderwerp starter Onderwerp starter vrouw
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

vrouw

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
27 mrt 2010
Hallo,

Ik heb de Canon MP620 all in one printer die ik via het netwerk kan uitzetten dmv een knop die in de voorkeursinstellingen van de printer staat.
Jammer en zeer vreemd genoeg zit er geen knop om de printer aan te zetten. weet iemand of dit op een bepaalde manier is te doen.

Zou zo gemakkelijk zijn als je beneden zit met de laptop en je moet ff wat printen op de printer boven dat je die aan en uit kan zetten....

Zie hieronder het venster van de voorkeursinstellingen.

Edit: Bericht aangepast naar knop uitzetten heb ik gevonden maar nog niet de knop aanzetten

Laatst bewerkt:
Hallo,
als ik je bericht goed lees heb je de knop voor aanzetten via netwerk al gevonden... ;-)
Maar, ik heb ook de 620 en geen knop om via netwerk de printer aan te zetten. Volgens mij verklaarbaar omdat er op een uitgeschakelde printer geen spanning staat die een startproces kan doen. Daarvoor hebben we dan de standby van de printer

@city guy
excuus bericht aangepast, moest inderdaad zijn de uitkop heb ik gevonden.
Misschien is er iets als WOL voor printers?

@manamana
Ik snap je berichtje niet?:o
Ja ik gebruik windows7

Bij de pixma mp620 is uit kennelijk ook echt uit. Wat jij vraagt is een spanningsbron die een inschakelprocedure kan starten. Je zou dan aan een ledje kunnen zien of de printer helemaal uit staat of nog op een ethernetsignaaltje kan reageren. Helaas, we moeten het doen met uit=uit of de standaard ingebouwde standby. Zou voor mij ook handig zijn omdat ik twee trappen op moet om bij de printer te komen. M'n conditie? Geweldig!

Bij de pixma mp620 is uit kennelijk ook echt uit. Wat jij vraagt is een spanningsbron die een inschakelprocedure kan starten. Je zou dan aan een ledje kunnen zien of de printer helemaal uit staat of nog op een ethernetsignaaltje kan reageren. Helaas, we moeten het doen met uit=uit of de standaard ingebouwde standby. Zou voor mij ook handig zijn omdat ik twee trappen op moet om bij de printer te komen. M'n conditie? Geweldig!

Bedankt voor je antwoord, ook al schieten we er niets mee op.
Op de strakke billen na dan van het trappen lopen......
Ik zal eens kijken wat hij in standby verbruikt aan stroom:cool:

Oké de printer gebruikt als hij gewoon aanstaat 4 Watt en in de Stand-By modus slechts 2 Watt.

Dus de optie om hem maar gewoon aan te laten staan is mogelijk.:D

Oké de printer gebruikt als hij gewoon aanstaat 4 Watt en in de Stand-By modus slechts 2 Watt.

Dus de optie om hem maar gewoon aan te laten staan is mogelijk.:D

Ik laat de printer in principe altijd aan staan. Het heeft geen merkbare invloed op mijn energierekening

SIGNING OFF

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan