Mijn printer Canon MG5250 weigert papier uit de normale cassette (die vol is), maar vraagt om papier uit de achterste lade (die bestemd is voor afwijkende papiersoorten/formaten en die leeg is). Ik heb de printer al tig malen volgens de regels ingesteld, maar hij doet het niet.
Ik doe dat instellen als volgt:
Ik ga naar 'Instellen' op de display van de printer.
Dan naar 'Apparaatinstellingen uitvoeren'>OK
Dan naar 'Invoerinstellingen normaal papier'.>OK
Dan volgt keuze uit Achterste lade of Cassette
Instellen op 'Cassette' >OK
Hierna volgt melding 'Invoer ingesteld op normaal papier uit cassette'
Daarna ga ik terug naar Home.
Geef ik dan een printopdracht dan krijg ik de melding: 'Fout achterste lade. Het papier is op. Plaats papier en druk op OK'
Kijk ik op scherm 'Printereigenschappen' dan staat hij ingesteld op 'Cassette'.
Geef ik een printopdracht dan verschijnt het scherm 'Afdrukken' met daarin de instelling 'Gebruik alleen papierlade uit de instellingen van de printer'
Dat lijkt dus allemaal correct, want alle instellingen op de printer display en op mijn beeldscherm staan op 'Cassette'.
Maar kijk ik in het scherm 'Eigenschappen' dan zit daar een instelling 'Automatic papersource switching'. Die instelling kun je ook veranderen in 'Cassette'. Als ik dat doe en vervolgens OK druk en het venster sluit en weer open, staat de instelling weer op 'Automatic papier source switching'. Dat springt gewoon weer terug, wat je ook doet.
Ik kan dus niet vanuit de papiercassette printen.
Wat is hier mis?
Ik doe dat instellen als volgt:
Ik ga naar 'Instellen' op de display van de printer.
Dan naar 'Apparaatinstellingen uitvoeren'>OK
Dan naar 'Invoerinstellingen normaal papier'.>OK
Dan volgt keuze uit Achterste lade of Cassette
Instellen op 'Cassette' >OK
Hierna volgt melding 'Invoer ingesteld op normaal papier uit cassette'
Daarna ga ik terug naar Home.
Geef ik dan een printopdracht dan krijg ik de melding: 'Fout achterste lade. Het papier is op. Plaats papier en druk op OK'
Kijk ik op scherm 'Printereigenschappen' dan staat hij ingesteld op 'Cassette'.
Geef ik een printopdracht dan verschijnt het scherm 'Afdrukken' met daarin de instelling 'Gebruik alleen papierlade uit de instellingen van de printer'
Dat lijkt dus allemaal correct, want alle instellingen op de printer display en op mijn beeldscherm staan op 'Cassette'.
Maar kijk ik in het scherm 'Eigenschappen' dan zit daar een instelling 'Automatic papersource switching'. Die instelling kun je ook veranderen in 'Cassette'. Als ik dat doe en vervolgens OK druk en het venster sluit en weer open, staat de instelling weer op 'Automatic papier source switching'. Dat springt gewoon weer terug, wat je ook doet.
Ik kan dus niet vanuit de papiercassette printen.
Wat is hier mis?