canon printer wil niet printen

Status
Niet open voor verdere reacties.

bouman4

Gebruiker
Lid geworden
2 jun 2003
mijn canon printer print niet

hij reageert op de software. voert onderhouds opdrachten uit
gaat de print opdracht uitvoeren maar papier blijft leeg .patronnen zijn verwisseld en alles maar print nog steeds niet. ik vermoedt dat de storing in de aansturing zit van het patroon

aan me kabels licht het niet want daar heb ik testers en alles al op gehadt .

usb en lpt blijft het zelfde probleem geven .

met welke besturing systeem werk je .Interessant om dit erbij te melden niet ?

nouja dat maakt bij mij niet uit ik werk met xp win98 en win 98se dus als iets op de ene niet werkt dan werkt het soms op de andere wel maar nu mooi niet :( verders reageert hij op alles doet net of hij print maar papier blijft wit .
kabels gecontroleert patronen vervangen terwijl de oude net nieuw waren maarja je weet maar nooit . niks heeft geholpen

Hallo

Bij een canon printer zit de printkop vast in het toestel.

Enkel de inkt vernieuw je

Volgens mij is de inkt in de printkop zelf volledig opgedroogd , met gekend resultaat.

Je zou voorzichtig kunnen proberen om deze terug los weken , door deze in een badje met lauw water of een zeepsopje te zetten.

Of deze echt dient te worden gedemonteerd , hangt af v/h model printer.

Een nieuwe printkop kost net niet zo veel als een nieuwe printer , en is dus economisch niet interessant.

Peter

nou de patronen waren het ook niet als ze gloed nieuw zij en dat tot 2 keer toe .

als je schud hoor je dat ook een beetje

dus ik denk dat het een weg werp printer wordt

Hey..

Welk type is het..

ik heb een aantal jaar Canon Randapp. gerepareert...

Greetz...:)

Hey Bouman..

Dat waren mijn lievelings printers.... haha :D daar kon je lekker aan knuttselen.

Het probleem is dat het meerdere oorzaken kan hebben.

Het kan de PURGE UNIT zijn (hier staat de printhead op in rust stand en deze zuigt ook de inkt aan)

Het kan ook de CARIAGE UNIT zijn (hier hang jou printhead in met je inkttankjes)

Deze word aangestuurd door een flatcable die op het mainbordje zit. En je mainbord kan ook een defect aan zijn.

Dus je kan wel nagaan als je zo`n ding voor je neus krijgt om te repareren, je wel eens effe bezig kan zijn.

Maar wat in veel gevallen voor komt is dat de printhead(waar je inkttankjes in zitten) verstopt is. Ondanks dat jij een nieuwe hebt kan het zijn dat hij het niet doet.

Omdat de inkt er eerst uitgezogen moet worden, dit doet de PURGE UNIT, en als deze defect is... je raad het al..

Ik weet dat er op die type`s 3 jaar gerantie zit. Ik weet niet hou oud hij is.. en of je eventueel nog een aankoop nota hebt..??

Bij canon.nl hebben ze het Repair adres... zit in Roosendaal. Daar kan je dan zelf je printer heen sturen.

Als ik hem had moeten maken zou ik alles hebben vervangen... misschien dat iemand dat nu ook voor je doet.

Je kan ook eerst even persoonlijk canon bellen, en je probleem voordoen. Dat je al wat geld aan cartridge`s heb uitgegeven enzo... misschien dat ze dan een beetje coulanter zijn, en voorstellen om hem voor niks te maken....

Sorry voor het lange verhaal.... SUCCES.:thumb:

ps: en anders een nieuwe helaas.

een nieuwe is goedkoper dan zelf hobbyen ik ben een ardige handige peit met elktro .

zover hadt ik nog niet gekeken ik denk dat het de unit is dat die verstopt zit kijken of ik die gerijnicht kan krijgen zo niet.

dan kan ik er altijd mee gaan kogelstoten haha ik vindt het altijd leuk om met defecte aparatuur wat gooi en smijt werk te verichten .

thanks voor de info :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan