Canon S100 drukt zwart niet goed af

Status
Niet open voor verdere reacties.

thetwoofus

Gebruiker
Lid geworden
13 jan 2002
Ik heb een Canon S100 printer die tot kort geleden alles prima afdrukte. Nu bij het afdrukken van tekst in zwart krijg ik maar de helft van de letters afgedrukt. Eerst dacht ik dat de cartridge bijna leeg was (alhoewel ik het vreemd vond dat de helft van de letters goed zwart waren) dus een nieuwe cartridge gekocht maar het probleem is er nog. In kleur wordt tekst wel goed afgedrukt. Ik heb de print-koppen gereinigd maar het lost niets op. Weet iemand misschien wat ik nog kan proberen of is het tijd om de printer te vervangen? (Is ongeveer 4 jaar oud toch niet intensief gebruikt.)

Geplaatst door thetwoofus
Weet iemand misschien wat ik nog kan proberen of is het tijd om de printer te vervangen? (Is ongeveer 4 jaar oud toch niet intensief gebruikt.)

Juist dat laatste is waarschijnlijk het probleem. Je kan een printer beter dagelijks gebruiken dan maar één keer per week.
Waarschijnlijk zit nu een gedeelte van de zwarte printkop verstopt. Je kan de printkop er uit halen (staat in de handleiding, handel omhalen) en deze dan een uurtje laten weten in een bodempje lauw/warm water. Hierna de printkop goed, maar voorzichtig, drogen, terugplaatsen en het reinigingsprogramma voor zwart starten. Met een beetje geluk is het dan weer in orde.

Bedankt Maestro voor je reactie - was inderdaad smerig, heb schoongemaakt maar helaas krijg ik nog steeds alleen de onderste helft van de tekst afgedrukt.

Maestro, ik denk dat het schoonmaken van de printkop wel het probleem heeft opgelost. In eerste instantie was er niets aan veranderd, maar sinds dat ik een donker plaatje heb uitgeprint wordt tekst nu in zwart perfect weergegeven!
BEDANKT!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan