[Canon S200] Nieuwe cartridges, zegt inkt op en drukt niks af

Status
Niet open voor verdere reacties.

jaah90

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2008
Berichten
23
Goedenavond,

Ik heb een probleem met de Canon S200.

Ik heb zojuist de cartridges vervangen: kleur en zwart.

Als ik een pagina wil afdrukken, krijg ik de volgende waarschuwing:
De volgende inkttanks zijn bijna leeg.
Zwarte

Terwijl ik ze net heb vervangen.

Als ik dan een testpagina afdruk, dan hoor je hem wel afdrukken maar hij zet geen letter op papier.

Wat zou het probleem kunnen zijn?

Dank u wel
 
Als de cartridge al lange tijd leeg is of de printer lang niet gebruikt is dan kunnen de printkoppen indrogen.
 
En hoe kan dit opgelost worden? Zijn hier kosten aan verbonden?

Dank u wel
 
Ja maar..........
- je hebt wel de beschermfolie eraf gehaaald?
- je hebt de cartridge wel GOED en stevig aangedrukt?

Bij mijn twee Canon printers komt dit probleem: "niet goed aangedrukt" regelmatig voor.

:cool:
 
Als de printer langere tijd niet gebruikt is dan zijn de koppen ingedroogd en dat is bij een Canon S200 een probleem.
De printkoppen zitten namelijk niet in de cartridge maar in de printer en kosten ongeveer net zoveel als dat de printer ooit gekost heeft!!!

Je zou kunnen proberen om de koppen een aantal uren in lauw water te laten weken en hierna afspoelen onder een lauw warme kraan (daarna goed afdrogen), een 'diepte reiniging' uit te voeren vanuit het onderhouds menu. Daarna hopen dat de printer het doet (doet hij het niet, kun je dus eigenlijk beter een nieuwe kopen)

De koppen kun je uit de printer krijgen door eerst de cartridges te verwijderen en daarna het blauwe hendeltje aan de zijkant van de inktwagen (dus niet die bovenop) omzetten. Daarna kun je de printkop iets naar links bewegen en dan er uit tillen.

[edit] Je kan in hetzelfde onderhouds menu ook handmatig de inktteller weer op 'vol' zetten [/edit]
 
Laatst bewerkt:
Probeer eerst eens de reinigingsstappen die je via de software kan uitvoeren.
Met wat geluk komen ze daarmee weer los.
 
Probeer eerst eens de reinigingsstappen die je via de software kan uitvoeren.
Met wat geluk komen ze daarmee weer los.

Ik heb dit zojuist geprobeerd: jammer genoeg geen resultaat


Als de printer langere tijd niet gebruikt is dan zijn de koppen ingedroogd en dat is bij een Canon S200 een probleem.
De printkoppen zitten namelijk niet in de cartridge maar in de printer en kosten ongeveer net zoveel als dat de printer ooit gekost heeft!!!

Je zou kunnen proberen om de koppen een aantal uren in lauw water te laten weken en hierna afspoelen onder een lauw warme kraan (daarna goed afdrogen), een 'diepte reiniging' uit te voeren vanuit het onderhouds menu. Daarna hopen dat de printer het doet (doet hij het niet, kun je dus eigenlijk beter een nieuwe kopen)

De koppen kun je uit de printer krijgen door eerst de cartridges te verwijderen en daarna het blauwe hendeltje aan de zijkant van de inktwagen (dus niet die bovenop) omzetten. Daarna kun je de printkop iets naar links bewegen en dan er uit tillen.

Edit:
Je kan in hetzelfde onderhouds menu ook handmatig de inktteller weer op 'vol' zetten

Ik neem aan dat dit dan een laagje is van maximaal 0.5 cm is ivm de printplaat die aanwezig is?
 
Nee hoor, alles mag nat worden. Als je aan het einde van het schoonmaken er maar voor zorgt dat alles goed droog is.
 
Ik heb het volgende gedaan:

Printerkop ongeveer 4 uur in lauw water gehouden
Ongeveer 24 uur laten drogen
cartridges er opnieuw in gedaan
diepte reiniging uitgevoerd
resultaat printen: geen letter op papier

Toen heb ik de inktteller weer op vol gezet: printen : geen letter op papier

Dus ik denk dat ik een nieuwe printer moet gaan aanschaffen....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan