Canon S300 geen zwart meer.

Status
Niet open voor verdere reacties.

alcatryn

Gebruiker
Lid geworden
29 dec 2003
Mijn Canon s300 print geen zwart meer.
Zoals ik bij andere berichten heb kunnen lezen, ligt dit waarschijnlijk aan de printkop. En dat je deze kunt reinigen. Maar er komt wel inkt uit wanneer je de kop losneemt en een servetje tegen de onderkant aanhoudt. Wat is nu de oplossing?

Hallo

Zoals je zelf reeds eerder vermeld , is het dus de printkop zelf , en dient deze dus te worden gereinigd...

Wat je eenvoudig als gebruiker kunt verwijderen bij een cannon printer , is de inktcartridge...

Om de printerhead zelf te verwijderen , dien je praktisch de ganse printer te demonteren .....

Meestal is het sop de kolen niet waard , daar deze meestal volledig verstopt zijn , en reinigen niet meer mogelijk is .... ook de hoge aankoopprijs van een nieuw exemplaar verantwoord een vervangen niet....

Indien de verstopping van de printkop nog niet te lang aanwezig is , dan kan het laten weken in een verdunde zeepoplossing soms helpen .....

Peter

Geplaatst door VDK_P
Hallo

Zoals je zelf reeds eerder vermeld , is het dus de printkop zelf , en dient deze dus te worden gereinigd...

Wat je eenvoudig als gebruiker kunt verwijderen bij een cannon printer , is de inktcartridge...

Om de printerhead zelf te verwijderen , dien je praktisch de ganse printer te demonteren .....

Peter

Dat valt dus reuze mee. Ik weet niet hoe het precies zit bij de s300, maar ik heb zelf de s330 photo (zelfde serie dus als de 300) en daar kan je de printkop eenvoudig verwijderen door een hendeltje over te halen waardoor de printkop vrijkomt, deze kan je dan reinigen. Ook zijn er losse printkoppen voor te koop, wat deze kosten weet ik niet maar daar kan je leverancier je ongetwijfeld mee verder helpen.

Zie ook: http://www.google.nl/search?q=cache...euws/29983+printkop+canon+s300&hl=nl&ie=UTF-8

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan