canon scannermelding: twainbron

Status
Niet open voor verdere reacties.

admindecorum

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2003
Berichten
2
Als we de scanner willen gebruiken krijgen wij de melding: twainbron kan niet worden geopend, controleer de verbinding.

Ook als we de usb kabel willen aansluiten, krijgen we een melding: onbekend usb apparaat is een snel usb apparaat.Dit apparaat werkt met een lagere snelheid als deze op een trage poort wordt aangesloten1


De scanner heeft het in het verleden wel gedaan.


Hopende op een oplossing,

Pepijn
 
kijk eens bij apparaatbeheer of de scanner hier bijstaat.zo niet driver verwijderen(via software)en eventuele hulpprogrammas.als je sp1 op je computer hebt je comp.uitschakelen,scanner aansluiten,opstarten en xp zal de scanner dan instaleren.de tweede vraag is dat je een usb2 apparaat aansluit op usb1 poort.kan geen kwaad gaat alleen wat langzamer.(heb zelf een cannon D125OU2.
 
systeem herkend scanner

windows XP herkend wel de scanner(staat ook in apparaatbeheer)
Maar op het moment dat ik in het programma wil gaan scannen, krijg ik de melding: twainbron kan niet worden geopend.


Pepijn
 
kijk dan eens in dat program zelf of dit de scanner wel herkent of probeer eens een ander program (vb scangear toolbox)
 
opstarten

Hoi,klinkt misschien gek,maar start eerst eens de canon op dan de pc
heb zelf een mpc 400,eerst moet ik hem opstarten dan de pc dan wil de canon wel gaan werken,anders komt alles in de wachtrij te staan en ik kan w8 totdat ik een ons weeg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan