capaciteit accu 4400mAh

Status
Niet open voor verdere reacties.

jerommeke80

Gebruiker
Lid geworden
1 jan 2008
Hallo, kan iemand mij antwoord geven op deze vraag:

hoe lang hoort een accu met een capaciteit van 4400mAh mee te gaan als hij volledig opgeladen is? Moet ik dan denken aan een uurtje, of mag ik er toch wel vanuit gaan dat hij 2 uur volhoud??
Ik ben zeer benieuwd!

:confused:

Met mijn 4700mAh kan ik tussen de 2,5 en de 3 uur werken (afhankelijk van wat ik doe en of ik wifi gebruik)
Maar dat is dan een nieuwe accu (+- 3 maanden oud)

Hoe lang de laptop het uithoud is echt afhankelijk van de laptop. Hoe krachtiger hoe korter.

Mijn laptop is volgens mij niet zo heel krachtig.... Hij is namelijk al 3 en een half jaar oud: Acer Aspire 1511LMi met een AMD Athlon processor 3000+ en 512 Mb DDR. Ik heb de accu net nieuw aangeschaft, maar hij gaat slechts een uurtje mee!
Is dat normaal?

Het is wel erg kort inderdaad.
Is het een originele Acer accu of een vervangingsexemplaar?
Welke programma's draai je zoal? Als het programma b.v. veel processortijd en harddisk activiteit vraagt, dan zal de accu erg snel leeg zijn.

Ik heb een WiFi- verbinding gehad en AVG heeft een full-systemscan gedaan (heeft-ie 39 minuten over gedaan). Verder heeft de laptop gewoon aangestaan, zonder dat ik er iets op heb gedaan.
Lijkt mij niet zo zwaar, toch?

Laatst bewerkt:
Nou zijn juist een Wifi verbinding en een full systemscan wel twee zaken die een hoop energie vragen.
Je zou eens een uurtje moeten gaan tekstverwerken of patience spelen en kijken hoe de accu zich dan houdt.

Ben hem nu aan het opladen en zal me dan eens uurtje opofferen om te gaan patiencen...

Mijn 4800mAh (6 cells) accu gaat zo'n 2 uur mee, als ik hem normaal gebruik (office, internet Wifi).

Specs: Intel Core2Duo T7200 (2Ghz), 2GB DDR2-667, 120GB Sata 5400rpm, Mobility Radeon X1600 (256MB)

Klokt jouw CPU wel terug als je (op de accu) aan het werk bent ? Anders kan ik me indenken dat de accu inderdaad snel leeg is.
Een mooi progje om alles in de gaten te houden is Notebook Hardware Control.

Mijn CPU loopt standaard op 2Ghz, maar op dit moment (internetten,typen) ligt de snelheid van de cpu tussen de 780 Mhz en 1.01 Ghz. De CPU klokt zichzelf terug zodat deze minder stroom verbruikt en de werktijd dus langer wordt.

Bij mijn AMD Desktop processor heet dit: Cool 'n Quite
Bij Intel heet dit Speedstep.

Heb ik nu gedownload en geïnstalleerd... maar hoe kan ik mijn scherm helderder krijgen nu, want sinds de werking van het programma is het wel heel erg donker!!!
heb al gezocht, maar kan het niet vinden!

Bij mij gewoon met de gebruikelijke knoppen, aangezien dit programma niets met de helderheid zou moeten doen.

Heb ik nu gedownload en geïnstalleerd... maar hoe kan ik mijn scherm helderder krijgen nu, want sinds de werking van het programma is het wel heel erg donker!!!
heb al gezocht, maar kan het niet vinden!

Bij de meeste laptop's gaat het beeldscherm automatisch donkerder (circa 80% helderheid) als die op accu stroom moet draaien, ook weer natuurlijk om energie te besparen, dat zou je dus al eerder opgevallen moeten zijn.

Op accuspanning wel ja... Maar dat is nu niet het geval! Vanaf het opstarten van Notebook Hardware Control werd mijn scherm een stuk donkerder. En krijg dan mijn scherm niet helderder, aangezien hij gewoon op z'n helderst staat ingesteld...
Maar dat is niet normaal dus...? haha, dan mik ik het progje er snel af!

Nee dat is inderdaad niet normaal, ik heb er geen last van.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan