Capaciteitsvraag!!!!!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

gebruiker220

Banned
Lid geworden
19 jan 2002
Microsoft Windows 98 4.10.2222 A
Volledige installatie met OEM-preinstallkit /T:C:\WININST0.400 /SrcDir=D:\CABS /IS /IW /IQ /ID /IV /IZ /II /NR /II /C /U:xxxxxxxxxxxxxxxxx
IE 5 5.00.2614.3500
Actieve tijdsduur: 0:02:05:53
Normaal
Op "OEMCOMPUTER" als "Standard"
Medion
GenuineIntel x86 Family 6 Model 8 Stepping 1
256 MB RAM
59% van de systeembronnen is beschikbaar
Beheerd door Windows-wisselbestand op station C (3831 MB beschikbaar)
Beschikbare ruimte op station C: 3831 MB van 11707 MB (FAT32)
Beschikbare ruimte op station D: 6952 MB van 7797 MB (FAT32)

wat ik mij afvroeg:
kijk eens naar de beschikbare ruimte op de c-schijf??
wat ik me afvroeg:
hoe kan ik nou zien waar die gebruikte overige 7 gb gebruikt word, op de c schijf???
Mischien kan ik wat opruimen of dergelijke om meer ruimte te creeeren???
Graag hoor ik van jullie?

Ja, het ligt er natuurlijk wel aan hoeveelproggies er geïnstalleerd zijn, maar bijvoorbeeld ook, is je virtueel geheugen van een vaste waarde of wordt dit door windows beheerd en natuurlijk de bekende temp mappen eens legen.

D: wordt dus gebruikt als installatieschijf (backup/restore) voor windows preinstallkit /T:C:\WININST0.400 /SrcDir=D:\CABS
Ongetwijfeld zullen daar ook de rest van de bijgeleverde programma's staan de rest heb je dus gewoon beschikbaar, als je de bestanden van D: brand op cd's zou je de hele harddisk kunnen gebruiken.

Meastro????

Ja, het ligt er natuurlijk wel aan hoeveelproggies er geïnstalleerd zijn, maar bijvoorbeeld ook, is je virtueel geheugen van een vaste waarde of wordt dit door windows beheerd en natuurlijk de bekende temp mappen eens legen.

wat bedoel je met bovenstaande?? en hoe weet ik dat??

geplaatst door gebruiker220
wat ik mij afvroeg:
kijk eens naar de beschikbare ruimte op de c-schijf??
wat ik me afvroeg:
hoe kan ik nou zien waar die gebruikte overige 7 gb gebruikt word, op de c schijf???

welke overige 7gb?

Re: Meastro????

geplaatst door gebruiker220
ja, het ligt er natuurlijk wel aan hoeveelproggies er geïnstalleerd zijn, maar bijvoorbeeld ook, is je virtueel geheugen van een vaste waarde of wordt dit door windows beheerd en natuurlijk de bekende temp mappen eens legen.

wat bedoel je met bovenstaande?? en hoe weet ik dat??

vitueel geheugen-> rechtklik op het icoon 'deze computer-> kies eigenschappen->tabblad prestaties-> knop virtueel geheugen-> zelf opgeven min en max waarde ongeveer 512mb.

tempfiles, kijk eens in c:\windows\temp, staan daar bestanden in? die mogen in principe allemaal weg

leeg de map c:\windows\cookies en de map c:\windows\temporary internet files

leeg je prullenbak

kijk eens in je configuratiescherm->bij software of daar niet programma's tussen staan die je nooit gebruikt.

draai scandisk eens

Re: Re: Meastro????

Geplaatst door maestro12

Vitueel geheugen-> rechtklik op het icoon 'deze computer-> kies eigenschappen->tabblad prestaties-> knop virtueel geheugen-> zelf opgeven min en max waarde ongeveer 512mb.

Tempfiles, kijk eens in c:\windows\temp, staan daar bestanden in? Die mogen in principe allemaal weg

Leeg de map C:\WINDOWS\Cookies en de map C:\WINDOWS\Temporary Internet Files

Leeg je prullenbak

Kijk eens in je configuratiescherm->bij software of daar niet programma's tussen staan die je nooit gebruikt.

Draai scandisk eens

hij staat ingesteld het virtueel geh. op windows beheer,
is dat raadzaam of instellen zoals je zei meastro??

Re: Re: Meastro????

Geplaatst door maestro12

Vitueel geheugen-> rechtklik op het icoon 'deze computer-> kies eigenschappen->tabblad prestaties-> knop virtueel geheugen-> zelf opgeven min en max waarde ongeveer 512mb.

Tempfiles, kijk eens in c:\windows\temp, staan daar bestanden in? Die mogen in principe allemaal weg

Leeg de map C:\WINDOWS\Cookies en de map C:\WINDOWS\Temporary Internet Files

Leeg je prullenbak

Kijk eens in je configuratiescherm->bij software of daar niet programma's tussen staan die je nooit gebruikt.

Draai scandisk eens

hij staat ingesteld het virtueel geh. op windows beheer,
is dat raadzaam of instellen zoals je zei meastro??

Beheer hem zelf maar, windows heeft nog wel eens de eigeschap om er één gig van te maken ofzo, overdreven groot in elk geval

Maar als ik

Hem zelf in stellen wil geeft het systeem aan dat het wel eens langzamer kan worden........
Ik wilde hem instellen op 512 kb wat je zei.

512 MB!!!! (kb lijkt me wat weinig)
En het systeem wordt er juist sneller van, je virtueel geheugen wordt hierdoor niet meer gefragmeenteerd over je hdd, maar een aanééngesloten stuk en dat scheelt weer zoektijd voor je pc op je harddisk.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan