caption dmv vba

Status
Niet open voor verdere reacties.
toch nog fout

Beste Edmoor,

Zoals ik al eerder zei ik had de code van de combobox1 op het verkeerde frm geplaatst. Nadat ik dat hersteld had heb ik een goed resultaat gezien. Ik was gestopt wegens wat vermoeidheid. Dus had het bestand opgeslagen .

Op een of andere manier geeft het bestandje toch weer een fout melding zou je zo vriendelijk willen zijn om vanavond even te kijken wat ik verkeerd doe ik heb het aangepaste bestandje in de bijlage gestopt. Ik heb volgens mij precies gedaan wat je zei behalve dat ik de rowsource heb vervangen door list.(waarom weet ik eigenlijk niet).

En moet sheets geen worksheets zijn of maakt dat niet uit Bekijk bijlage Engineering_Book-edmoor.xlsm

Gebruik gewoon deze, zonder wijzigingen, dan werkt het goed:
Code:
ComboBox1.RowSource = Sheets("Eenheid").Range("C2", Range("C65536").End(xlUp)).Address

Vreemd, hij doet het hier prima in het laatste document dat je als bijlage stuurde.

dat bestand heb ik weer terug gedownload maar neehoor ondertussen tranen met tuiten. Ik krijg de fout melding al als ik knop1 druk op blad1. gelukkig heb ik nog een versie zonder combobox dus ik ga weer ff opnieuw beginnen.

Zou het soms uitmaken dat ik nu op mijn werk dit doe in excel 2007 en sávonds thuis in 2010

Laatst bewerkt:
@edmoor

Rowsource geeft foutmeldingen als je een waarde invoert die niet in het werkblad staat, een item wil verwijderen,etc.

Wellicht is de huidige stand van zaken in deze draad daarvan ook een illustratie.

Laatst bewerkt:
Ik denk snap echt niet dat het bij edmoor wel werkt en bij mij niet. Laten we het lijntje maar sluiten. Ik ga 6 dezelfde formulieren maken met andere eenheden. Dan is het ook opgelost.

Toch bedankt voor de moeite
ook snb bedankt

Met welke versie van Office werk je eigenlijk? Het werkt hier inderdaad gewoon. Zowel die van mij als die van snb.
Ik werk met Office 2010.

@snb:
Ok, het is dus afhankelijk van wat je nodig hebt.

Laatst bewerkt:
foutmelding

Thuis werk ik s'avonds met excel 2010. Op het werk heb ik 2007. zowel thuis als op het werk. krijg ik foutmelding volgens afbeelding knipsel.

Na foutopsporing zie knipsel1Knipsel.PNG

Knipsel1.PNG

Plaats je document nog eens zoals hij nu is.

@edmoor

Niet afhankelijk van wat je nodig hebt, maar als je robuustheid wil (geen foutmeldingen) kies je voor .list.

Prima snb, bij deze :)

Doohan,

Ik heb het ophalen van de laatst gebruikte rij wat aangepast, daar ging inderdaad iets niet lekker. Gebruik deze eens:

Code:
Private Sub UserForm_Initialize()
    Dim LastRow1 As Integer
    LastRow1 = Sheets("Eenheid").UsedRange.SpecialCells(xlCellTypeLastCell).Row
    ComboBox1.List = Sheets("Eenheid").Range("B2:B" & LastRow1).Value
End Sub

Dank je wel edmoor het werkt.
De code is wel wat Ingewikkeld geworden voor mij maar in de toekomst zal ik er wel uitkomen wat er staat. de truk zit hem natuurlijk in de middelste regel.

Gelukkig werkt het een pak van mijn hart. Nu kan ik mijn formulieren maken en afmaken THX.

Tot het volgende probleem hopelijk duurt dat nog even.

SNB & Edmoor :thumb:

En als dat wat minder lang duurt ben je ook welkom :)

Dan kun je hem/haar vereenvoudigen:

Code:
    ComboBox1.List = Sheets("Eenheid").columns(2).specialcells(2).offset(1).specialcells(2).Value
End Sub

Ok dan :thumb:
Maar zo mis ik wel de waarde in B2 en bevat de combobox alleen waarden van B3 en B4.

Laatst bewerkt:
En toen waren ze terug met drie:D
Code:
    ComboBox1.List = Sheets("Eenheid").Columns(2).SpecialCells(2).Value
End Sub

Ik hou nooit rekening met de angst om kolom A en rij te gebruiken: ik ga er altijd van uit dat die waarden bevatten als overige rijen/kolommen waarden bevatten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan