• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Caption label wijzigen lukt niet bij aut. laden formulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

arnose09

Gebruiker
Lid geworden
28 aug 2006
Ik loop vast op het wijzigingsformulier. Dit is een formulier waarbij ik eerder ingevoerde data kan wijzigen. Het blijkt dat dezelfde code voor invoeren niet werkt voor dit formulier wijzigen maar het werkt wel voor het invoer formulier.

Ik heb een bestand bijgevoegd (zie mijn volgende post)

In het kort:
Bij het invoerformulier wijzigen de labels ETA(WEEK), ETA(DAG) en ETD(WEEK), ETD(DAG) als ik de datum invoer in de zalmrose textboxen in het weeknummer (cijfer) en de dag voluit geschreven.

Bij het wijzigingsformulier doet hij dit niet.

Ik vermoed dat
niet goed functioneert. Bij het invoer formulier worden deze ingevoerd en wordt de Update wel goed uitgevoerd terwijl bij wijzigen het formulier meteen wordt geladen. Ik heb

Ik heb geprobeerd de code aan te passen/verplaatsen naar
Private Sub UserForm_Initialize()
maar dit werkt niet.

De knop verwijderen werkt ook niet. Hij loopt vast op
Set BZ = Application.FileSearch
.
Deze knop moet ervoor zorgen dat ik een geselecteerde rij kan verwijderen.

Wat doe ik verkeerd?

Laatst bewerkt:
Je bijlage is ongeldig. Probeer hem nog eens te uploaden.
Wat betreft je laatste vraag, Filesearch werkt niet meer in XL2007. Op het net zijn er alternatieven te vinden om dit te omzeilen.

Laatst bewerkt:
Plaats onderstaande regels net voor Screenupdating=true in TNUMMER_Change
Code:
ETA_WEEK = IsoWeekNumber(ETA_DATUM)
ETA_DAG = Choose(Weekday(ETA_DATUM), "Zondag", "Maandag", "Dinsdag", "Woensdag", "Donderdag", "Vrijdag", "Zaterdag")
ETD_WEEK = IsoWeekNumber(ETD_DATUM)
ETD_DAG = Choose(Weekday(ETD_DATUM), "Zondag", "Maandag", "Dinsdag", "Woensdag", "Donderdag", "Vrijdag", "Zaterdag")
Uiteraard laat je ze ook staan in de Update-events.

Dank Rudi! Uiteraard werkt dit weer prima!

Ik ga eens rondspeuren naar geschikte code ter vervanging van filesearch. Bedankt voor de tip.

Als een van de datumvelden niet wordt ingevoerd dan geeft VBA een foutmelding:
Fout 13 tijdens uitvoering:
Typen komen niet met elkaar overeen

Is het mogelijk om deze melding 'uit te zetten'?

Laatst bewerkt:
Code:
If ETA_DATUM <> "" Then
ETA_WEEK = IsoWeekNumber(ETA_DATUM)
ETA_DAG = Choose(Weekday(ETA_DATUM), "Zondag", "Maandag", "Dinsdag", "Woensdag", "Donderdag", "Vrijdag", "Zaterdag")
Else
ETA_WEEK = ""
ETA_DAG = ""
End If
If ETD_DATUM <> "" Then
ETD_WEEK = IsoWeekNumber(ETD_DATUM)
ETD_DAG = Choose(Weekday(ETD_DATUM), "Zondag", "Maandag", "Dinsdag", "Woensdag", "Donderdag", "Vrijdag", "Zaterdag")
Else
ETD_WEEK = ""
ETD_DAG = ""
End If

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan