Capture 16:9 naar PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hotzki

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 mrt 2007
Ik heb een JVC Everio HDD-camera en een prima werkende PC met Mediaplayer 11, PowerDVD 5.0 en MAGIX videobewerkingssoftware. De camera neemt op in 16:9 en de instellingen in de software zijn zoveel mogelijk (misschein zie ik iets over het hoofd) op breedbeeld ingesteld:shocked: .

De opgenomen clips zet ik op mijn PC via een USB 2.0, waarbij de camera als massa-opslagmedium wordt herkend. Slepen naar de gewenste map en klaar. Dan het probleem: de filmpjes (*.mod-formaat) worden altijd, in elke player of bewerkingsprogramma als 4:3 (verticaal uitgerekt) weergegeven, eventueel voorzien van zwarte balken aan de zijkanten:mad: .

Hoe voorkom ik dit en behoud ik het 16:9 beeldformaat?

Tnx!

Volgens mij moet je beelden niet copieren/plakken maar moet je ze capturen. Het capture programma moet dan staan ingesteld op 16:9....

Klinkt logisch, maar mijn MAGIX-software kan alleen 'opnemen' van DV-camcorders (en de Everio herkent-ie niet, wellicht omdat het geen DV maar HDD is). Andere optie is videobestanden 'importeren', en dat werkt hetzelfde als bestanden kopiéren. Moet ik dan een apart capture-programma hebben? Geldt dat ook voor HDD?

Heb die geprobeerd, en ook DVDMaker om te capturen, maar capturen van HDD lijkt me niet zinvol. Bij een HDD staan de clipjes als MPEG-2 (extensie *.mod) opgeslagen op een harde schijf, die de computer ook als zodanig leest.
In de gebruiksaanwijzing bij de camera en bijgeleverde software wordt ook gesproken van kopiëren en slepen om de videobestanden op de comp te krijgen. Juist in die beweging gaat het 16:9 formaat verloren. Opvallend: dit gebeurt ook als ik de filpmjes rechtstreeks vanaf de camcorder op mijn PC speel. De Media Player speelt ze meteen in 4:3-formaat af, terwijl als ik ze op de camera zelf afspeeI, ze wel het 16:9 formaat hebben. Iets met de videokaart?

Gelukt!

Het is gelukt, en wel hiermee:

new version of SDcopy.exe available

--------------------------------------------------------------------------------

Hi
The new version V1.99beta of my tool sdcopy.exe is available here:
http://zyvid.com/smf/index.php?acti...ic=280.0;id=153
You can use it to convert the mod files from the Panasonic or JVC tapeless camcorders to standard mpeg2 files.
The new version now sorts the thumbnail icons by the file date and lets its icon blink in the taskbar in case the copy operation is finished(helpful when running in background).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan