Capture vanaf camera gaat fout

• Onderwerp starter Onderwerp starter Remy
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Remy

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
20 nov 2001
Hallo,

Een vraag over het capturen van beelden van de digitale videocamera via firewire naar
de PC. Ik gebruik Ulead Video studio 11plus om vervolgens van mijn JVC digitale video
camera met een firewire kabel de beelden op te slaan op mijn pc.

Nu lijkt dit in eerste instantie gewoon te lukken, maar na een tijd (20 minuten) krijg ik de melding
dat de datastream corrupt is en dat hij alles wat hij reeds gebufferd heeft naar de
harde schijf, gewoon weggegooid heeft.

Waar kan dit aan liggen? Ik wil graag de beelden op de pc bewerken, maar het lukt dus
niet op een soepele manier. Heb het ook al geprobeerd met Windows moviemaker die
in mijn Vista is ingebouwd, maar deze geeft een vergelijkbaar probleem bij het capturen.
Het voordeel bij WMM is dat hij de reeds gecapturede video niet meer weg gooit...

Kan dit aan mijn camera liggen (dus hardware), of ligt het aan de kabel (firewire) of is
software matig iets niet goed....??? Graag hulp want ik heb een groot aantal beelden
op mijn camera staan die ik naar dvd wil branden..

Alvast bedankt voor jullie hulp

Remy

En als je nu de beelden zónder Ulead naar je HD kopieert, gebeurt dan alsog hetzelfde, corrupte data??

En dan vervolgens inleest met Ulead ..

Hallo,

Zoals ik al aangaf heb ik het ook met Windows Movie Maker geprobeerd. Deze geeft
na een tijd ook aan dat er iets niet goed is gegaan, alleen ben ik dan niet alles kwijt....

Ik weet niet of ik sowieso via firewire de data rechtstreeks op mijn schijf kan plaatsen ?
Er komt namelijk geen aparte schijf of verwisselbare opslag station bij als ik de camera
inschakel, alleen dat ik kan capturen met Ulead of met Windows.....

mmm, en welk type camera heb je?

Probleem is opgelost....!!:) heb de data toch via een USB kabel in zijn geheel
over kunnen zetten. De .mod bestanden kan ik dan evengoed bewerken met Ulead
bijvoorbeeld......

Groeten,

Remy

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan