CAR Extensie op een backup

Status
Niet open voor verdere reacties.

schilderman

Gebruiker
Lid geworden
11 jun 2011
Recent ben ik overgestapt van XP naar windows 7. Daarbij ging er iets mis waardoor ik de backups kwijt raakte. De man die Windows 7 op mijn machine heeft gezet heeft nog wel een backup kunnen maken maar heeft die niet gecontroleerd nadat die gemaakt was. Die backup heb ik op een stick staan maar die heeft een .car extensie. Hij kan die niet benaderen zegt hij omdat de XP versie een engelstalige versie zou zijn geweest. ik heb daar niks van gemerkt en kon er gewoon in het Nederlands mee werken. Ik heb zelf al geprobeerd e.e.a. te benaderen via het programma XnVew maar dat is niet gelukt. Weet iemand van jullie hoe ik die backup toch open zou kunnen krijgen om die terug te zetten. Ik heb echt een probleem omdat b.v. mijn hele boekhouding er in zit. zweet zweet zweet. :evil::(
Ik wacht in spanning een eventuele reactie af.

Hans.
Pintorro@alice.nl

Gebruik TrIDNet om te achterhalen welke associatie er te maken is met .CAR...

CAR is een arfchiefformaat, net zoiets als zip. Waarschijnlijk kun je het met deze software wel uitpakken. Zoek car150.zip op deze site: http://www.compression.dk/cmview/View?id=10005

Lees eerst het bestand car.doc om e.e.a. meer erover te weten te komen

Laatst bewerkt:
Ik heb e.e.a. gedownload (van een Deense website?) en de tekstfile gelezen. Dat is echter een ethisch juist commercieel verhaal waar ik eigenlijk niet zo veel mee kan. Na het downloaden heb ik redelijk veel onderdelen binnen gekregen maar ook die krijg ik niet open met de boodschap niet copatible. Ik ben wel meer dan normaal geinteresseerd in computers en daarom weet ik er wel iets van maar ben zeker geen expert. Kun je me nog een beetje verder helpen please?

daarvoor dank

Hans

1. Als voorbeeld neem ik op je harde schijf een map waarin de ingepakte .car file staat. Bv. c:\carbackup. Ik noem het .car bestand als voorbeeld uitpak.car
  2. Maak een map aan waar de complete backup moet: bv: c:\Backup.
  3. Kopieer nu uit car150.zip car.exe naar c:\carbackup
  4. Ga nu naar de opdrachtregel met [windowstoets+r] -> typ: cmd
  5. typ nu: cd c:\carbackup ><enter>
  6. car x -i uitpak.car c:\backup <enter>
  7. Als het goed is, word je backup nu gemaakt...

Laatst bewerkt:
Gisterenavond een tijd bezig geweest en ook vandaag maar heb (nog) geen succes. Ik doe het volgende:
-Het bestand vanuit car150.zip is gedownload en uitgepakt in c:>Gebruikers>Hans>downloads>car 150
-Er zitten daarin 5 z.g. exe files t.w. Arcsize.exe (22kb), car.exe (46 KB), Carnote.exe (15 kb), chop.exe (18 kb) en join.exe (14 kb)
-Car.exe gekopieerd naar een nieuw aangemaakte map c:\carbackup. verder is die map leeg.
-De te openen file van de machine staat op i:\ onder de naam Hans.
-Ik ga naar uitvoeren en ga daarin op de door u aangegeven wijze naar de directory c:\carbackup
-Daarachter type ik: car x -i hans.car c:\backup. Die map backup heb ik eerst aangemaakt natuurlijk.
-Als ik dan "enter" krijg ik de mededeling: "can't open archive hans.car

Doe ik steeds iets fout of lukt het gewoon niet en moet ik mijn boekhouding helemaal opnieuw opzetten?
Ik heb ook al Microsoft zelf gebeld in Amsterdam maar daar krijg ik nul op mijn request. Zij verwijzen mij naar hun site "answers". Ook daarop heb ik natuurlijk wel mijn probleem gezet maar nog geen reactie ontvangen.
Kunnen we nog wat doen?

Vast vriendelijk dank voor alle moeite en hartelijke groeten
Hans

schilderman zei:
-Car.exe gekopieerd naar een nieuw aangemaakte map c:\carbackup. verder is die map leeg.
-De te openen file van de machine staat op i:\ onder de naam Hans.

car.exe moet in de zelfde map als het uit te pakken bestand staan.. in dit geval dus i:\Hans

Het lukt deze dummy maar steeds niet. Ik krijg nu een boodschap: Header sum error
Zou je nog 1 keer, stap voor stap, willen opgeven hoe deze procedure precies gaat? Het .car bestand staat in "i" en er staat een lege map met de naam "carbackup" in C:\.

dank je bij voorbaat

Hans

schilderman zei:
  1. Die backup heb ik op een stick staan maar die heeft een .car extensie
  2. Het lukt deze dummy maar steeds niet. Ik krijg nu een boodschap: Header sum error. Zou je nog 1 keer, stap voor stap, willen opgeven hoe deze procedure precies gaat? Het .car bestand staat in "i" en er staat een lege map met de naam "carbackup" in C:\.
Je moet die backup die op de sticky staat eerst kopiëren naar c:\carbackup en vervolgens car.exe uit car150.zip naar deze map kopiëren.
Vervolgens car x -i uitpak.car c:\backup <enter> uitvoeren vanuit de carbackup map.... De te realiseren backup komt dan uiteindelijk in c:\backup komen te staan.
Met excuses voor de slechte uitleg...

Laatst bewerkt:
Toch nog even. Je hebt e.e.a. niet slecht uitgelegd maar ik ben zo'n dummy weet je. Het backup bestand staat op sticky "i". Dat heb ik gekopieerd naar C:\carbackup. Daar staat ook "car.exe" in. Dan via CMD naar de directory c:\Carbackup. Daarin "i" gekopieerd. Toen heb ik daarachter getypt: car x -i hans.car c:\backup. (die directory heb ik aangemaakt. is dat goed?) Ik krijg nu de boodschap: "header sum error" dus kennelijk doe ik toch nog iets niet goed. Erg he?

Ik hoor graag

Hans

Wil je je bestand eens uploaden naar http://www.mijnbestand.nl?
Wil je dit niet om begrijpelijke redenen, vraag dan ff een kennis die wat meer weet over pc's.....

ik zou dat wel willen maar het bestand is 2.173.222 kb groot en dat gaat dus niet. Kan ik het niet mailen of zo? Misschien kan ik het sticky aan je zenden en dat ik het later dan weer teruggezonden krijg. Is dat wat?

Hans

joh, kennelijk had ik al zulk een account want toen ik skydrive opriep werd ik automatisch ingelogd. Echter ook daar kun je maar maximaal 100 MB uploaden. ik heb dropbox overwogen maar ik weet niet of u van dat bestaan weet. Is wel gelimiteerd tot 2 GB terwijl het bestand iets groter is dus ik weet niet of dat zal lukken. Wat vindt u echter van het opsturen van het sticky?

Hans

Wat heb jij in gedachten? Nu snap ik niet wat je bedoelt met het opsturen v/e sticky?

In mijn ogen is een sticky een vastgemaakt onderwerp in een (sub)forum omdat dit belangrijk is voor alle forumleden...

Leg het ff uit...

De backup van de laptop, waar het overgaat en dat een .car bestand is, staat bij mij op een 64GB usb stick. Die zou ik aan je kunnen sturen als je mij tenminste je adres wilt geven. (kan eventueel naar mijn e-mail adres *KNIP*) Jij opent het bestand daarop en zet het op datzelfde "sticky" terug en stuurt het aan mijn adres terug. Ik kopieer dan dat leesbare/bruikbare bestand terug op de laptop en zet bepaalde bestanden weer terug.
Wat vind je?
Hans

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan