car reader

Status
Niet open voor verdere reacties.

stipkus

Gebruiker
Lid geworden
26 aug 2012
ik heb uit een hp pavilion w 5000 een cart reader uit gehaald en wil die aan een usb maken maar kan dit de cart reader heeft de volgende kleuren

zwart, wit, groen, rood
Usb : Het zelfde ( zwart wit groen rood) kan je gewoon kleur aan kleur doen of gaat dit niet ?????????????????

Laatst bewerkt:
Ik ben geen techneut maar ik denk dat het wel wil. Alleen is mijn vraag dan, heb je geen drivers nodig aangezien er vaak chips in die card readers zitten?

Als je na gaat welke de + en de - is dan mag je de andere twee, de middelste bij usb, gokken. Werkt het niet dan kun je de middelste twee nog omdraaien.
Maar zoals Paulb152 al aangaf, er zijn misschien drivers nodig om de chip aan te sturen.
Helemaal lastig wordt het als die chip op het moederbord zit.
Het is leuk om wat te experimenteren, maar een (tweedehands) usb cardreader (marktplaats) zit ook nog in een een kastje en kost niet veel.
Meestal kun je er ook nog meerdere soorten kaarten in stoppen.
succes ermee

kan je pc er niet mee kapot gaan ( moederbord) ????? als de plus en de min maar goed zitten ??????

Tja, dat weet je natuurlijk nooit. Misschien is de card reader uit de laptop wel kapot en maakt sluiting. Het zal wel niet gebeuren, maar garantie dat het niet fout kan gaan zal niemand je hier geven. Moet je je afvragen of je dat voor EUR 10-15 wilt riskeren. Veiliger om het eerst te proberen op een oude PC die je toch niet meer gebruikt.

dat was de enige pc die kapot ( mocht) maar dat ding is niet kapot nog voor dat moederbord kapot ging nog gebruikt

Ik heb je vraag verplaatst naar een rubriek die beter bij je vraag past.

@satshow
Zitten we nu al in de beoogde rubriek?

dat was de enige pc die kapot ( mocht) maar dat ding is niet kapot nog voor dat moederbord kapot ging nog gebruikt

Die zin loopt niet echt. Ik kan het niet echt volgen.
Als de + en - goed zitten zal niets kapot gaan. Bij USB zijn de buitenste 2 pinnen de + en -
Of hij doet is een ander verhaal, zie boven wat ik vertelde.
succces

Ja je zit al in de gewijzigde plaats van de rubriek, ik heb het onderwerp in zijn geheel verplaatst dus met alle antwoorden erbij.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan