"Cardbus" is dat een PCMCIA kaart voor de laptop?

Status
Niet open voor verdere reacties.

marianneke

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
25 feb 2001
EW-7106PC Edimax Wireless LAN CARDBUS 32bit 11Mbps

Is dit een kaart geschikt voor de laptop of moet ie via zo'n PCI adapter gebruikt?
Er staat niks in van "PCMCIA", vandaar de vraag, en ik kan hem kopen via marktplaats.

Is me nog niet meteen duidelijk.
Zal wat toelichten.
Heb de afgelopen 2 dagen zitten klooien met 2 USBsticks van Sweex (net nieuw uit). Werkt voor geen kanten, ook de winkel is er 2x 1 uur mee bezig geweest..
Was op zich wel aardig: lekker compact en niet duur .

Grote voordeel voor mij:
eentje continu in de pc beneden, de andere afwisselend prikken in pc boven of laptop. En geen (duur) accespoint nodig.

Breng ze morgen terug dus.

Op marktplaats zag ik van Edimax een PCI kaart waar de genoemde cardbuscard bij hoort. Nou hoopte ik dat aan te kunnen schaffen zodat ik die pciadapter in de pc boven kan zetten, en daar in dia cardbuscard kan afwisselen met de laptop.
Koop er dan nog een PCI kaart voor de pc beneden bij. Ben dan ook voor plm 100 euro klaar en kan 3 pc's besturen.

Be grijpen jullie het een beetje?
Vandaar dat ik moet weten of dat ding ook in de laptop past.

Nou, niet echt. Dat had ik natuurlijk ook al wel gevonden maar ook daar staat niets over PCMCIA.
Maar heb uit andere topics inmiddels begrepen dat dat wèl goed is.

Een aansluitende vraag: moet alles in zo'n netwerk van hetzelfde merk zijn?
Of is het voldoende als alles volgens IEEE 802.11b werkt?

En hoeveel pc's je daar maximaal op kunt zetten? Heb gehoord van max 3 voordat je een accesspoint moet bijzetten.

Weet iemand of er ergens een test staat over welk merk je het beste kunt nemen voor een Ad-Hoc netwerkje?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan