Cardreader probleempje

Status
Niet open voor verdere reacties.

Henke

Verenigingslid
Lid geworden
7 dec 2004
Ik heb in een nieuwe PC een cardreader gemonteerd. Keurig netjes aangesloten op het moederboard en tijdens het opstarten verschijnt de volgende melding en opstarten doet hij niet meer! :o

Bank interleave requested but not enabled
A: Drive Error
Floppy Controller Failure

Als ik nu op skippen klikF1 dan start hij wel op en vind ook wel de cardreader (USB) maar lezen van een SD card doet hij niet.
Tj, en normaal opstarten ook niet. Zou ik iets in het BIOS moeten wijzigen? Maar waar?

Wie wilt mij helpen a.u.b.

Ben bang dat er misschien toch iets met het "keurig aansluiten" is misgegaan als je floppycontroller er vervolgens de brui aan geeft... :rolleyes:

Normaal gesproken hoef je in bios niets te wijzigen omdat het ding gewoon als usb apparaat wordt gezien....

Er zitten op het moederboard drie aansluitingen waarvan er 1 in gebruik is voor de front USB aansluitingen en 2 zijn er vrij.
In bij de card reader aangesloten USB stekker zitten 4 gaatjes en nog eens 5 gaatjes, op een rijtje naast elkaar.
Dit correspondeerde precies met de pennetjes op het moederboard en zo heb ik het stekkertje op de pennetjes gedrukt.

Hopelijk wel goed?

Maar heb je ook iets anders toegevoegd? Zitten de geheugenmodules nog goed in hun "bankjes"? Of heb je iets verplaatst?

Nee absoluut niet. De Pc werkte prima voordat de cardreader erin zat.:confused:

Het probleem is opgelost.:D

Na het resetten van het moederbord, zgn. Clear Cmos is de Cardreader direct gevonden en geinstalleerd. Alles werkt prima.

Overigens bedankt voor de snelle reactie's.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan