Cardreader.

• Onderwerp starter Onderwerp starter B.Kat
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

B.Kat

Gebruiker
Lid geworden
10 jul 2001
Beste mensen ,

In mijn vorige thread:http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=186396 ging het over een canon dig. camera met een Usb kabel die niet goed was ( stuk ).
Nu heb ik op dezelfde PC ( XP pro ) weer problemen met de cardreader welke de kennis van mij heeft gekregen in de shop omdat ze daar geen nieuwe kabel hadden voor zijn camera.
Ik heb de drivers geinstalleerd en daarna de card reader aangesloten ,maar ik krijg geen kaaartje met foto's te zien.
Rechts onder in de taakbalk is wel een nieuw pictogram verschenen van de cardreader.
Wanneer ik daarop dubbelklik laat hij "Deze Computer" zien, maar geen kaartje met de foto's.
Wat doe ik nu niet goed ?
In apparatenbeheer zie ik geen uitroeptekens of andere oneffenheden.
Hopelijk is er iemand die mij verder kan helpen.
Vr.gr. B.Kat:(

Het lijkt er eerder op dat je USB poort niet werkt. Zie je bij hardware geen uitroepteken of kruisje staan ?

cardreader

Beste JBS,
Inderdaad ik zie in apparatenbeheer geen uitroeptekens of andere waarschuwingsborden, vandaar dat ik ook vroeg : "Wat doe ik niet goed ?"
Ik zal een dezer dagen nog eens kijken of de cardreader soms wel werkt op een van de poorten aan de achterkant van de PC.( Kost wat meer moeite, moet met kast en al naar voren gehaald worden en dan met een USB verleng kabel aangesloten worden). Ik zal het uitproberen en anders gaat de PC weer naar de PC boer want hij is net 2 weken oud.
Vr gr. B.Kat

Als de kabel van de USB aan de voorkant niet goed, of misschien helemaal niet is aangesloten, werkt de USB aan de voorkant niet.
Met USB moet het zo zijn als je iets aansluit, moet de PC het direct zien.

cardreader

Hallo JBS.
Inderdaad dacht ik ook in die richting, maar de eerste keer dat ik de camera met de USB kabel heb aangesloten, kon ik wel de camera zien in "Deze Computer "als verwisselbare schijf.
Ik zal eens kijken of er soms iets niet goed is aangesloten ,want de tweede keer toen ik de camera weer aansloot deed hij niets meer.
In de winkel is toen ook de camera via de kabel aangesloten en daar werkte hij ook niet. Wel op een andere PC , wat tot de conclusie leidde dat de kabel stuk was.
Ik heb de aansluitingen aan de achterkant nog niet geprobeerd.
Ik kijk een dezer dagen wel eens even, wanneer ik bij de beste man langs kom ,( tijd,tijd,tijd,druk,druk,druk en dat in de VUT).
Vr.gr.B.Kat

Laat het horen als je iets meer weet.

Hallo allemaal Ik was er weer.
Nu is het volgende aan de hand : Wanneer de cardreader aangesloten wordt op een USB poort aan de achterkant ( aan de voorkant werken de poorten niet )van de PC dan krijg ik de volgende melding : Multimedia Cardreader: An error has occuded please replug reader to retry.
Haal ik dus de Reader van de USB af en probeer het opnieuw ,dan krijg ik weer de zelfde melding.
In "Deze computer"krijg ik nu wel 4 verwisselbare schijven te zien , maar wanneer ik een kaartj in de reader doe ,staat er nergens iets in.
Wat doe ik nu weer niet goed ????
Ik hoop dat het nu nog eens een keer gaat werken.
Vrgr. B.Kat

Hallo allemaal,
Het werkt nu , de cardreader was niet goed.
Een nieuwe gekregen en ja hoor hij werkt zoals het moet. Eindelijk de foto's op de PC geplaatst.

Vr.gr. B.Kat

Gelukkig, is was me al suf aan het piekeren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan