Cardreader

Status
Niet open voor verdere reacties.

Girl nextdoor

Gebruiker
Lid geworden
30 jun 2005
Ik heb een probleem met mijn cardreader! Als ik em namelijk aansluit geeft de computer aan dat de cardreader te snel is voor de langzame usb-hub. Wat kan ik hier aan doen. De pc krijgt ook direct kuren, wil accuut niets meer, tot ik de computer opnieuw opstart. Help!

Laatst bewerkt:
Hallo Girl nextdoor

Zijn de juiste drivers geïnstalleerd van je USB apparaten (zowel die in je pc al die van je cardreader)?
Het kan zijn dat je pc nog de oudere USB 1.1 standaard heeft en dat de cardreader de nieuwere 2.0 standaard heeft.
Meestal schakelt de pc over naar de langzamere (1.1) standaard maar misschien gaat dit in jou geval mis.
Controleer toch even of drivers goed zijn geïnstalleerd en check apparaatbeheer of er ook foutief geïnstalleerde apparaten aanwezig zijn.

Wat voor windows versie gebruikt je?

Ik heb de bijbehorende cd geinstalleerd. De cardreader is inderdaad 2.0 De pc is al iets ouder.. Bij apparaatbeheer gekeken en er staat dat de usbpoorten correct werken..
Ik heb windows xp

Geplaatst door Girl nextdoor
Ik heb de bijbehorende cd geinstalleerd. De cardreader is inderdaad 2.0 De pc is al iets ouder.. Bij apparaatbeheer gekeken en er staat dat de usbpoorten correct werken..
Ik heb windows xp

Service Pack II geïnstalleerd?

Service pack II?
Ik zit nog even bij apparaatbeheer te kijken en zie dat er wel wat stuurprogramma's missen:
-controller voor direct geheugentoegang
-moederbordbronnen
-numerieke gegevensprocessor..
moet ik nog even doorgaan.. Ik weet niet in hoeverre dit ermee te maken kan hebben, maar ik heb een vermoeden dat mijn pc veel 'verstand' mist..

:o

Klik even met je rechtermuisknop op deze computer en kies voor eigenschappen.
Nu zie je als het goed is of Service Pack2 geïnstalleerd is.

Of er foutief geïnstalleerde apparaten zijn zie je door de gele en rode tekens in apparaatbeheer.
Numerieke gegevensprocessor lijkt me sterk, dan zou je pc niets meer doen denk ik. :)

Volgens mij heb ik service pack II dus niet.. Ben nu wel windows even aan het updaten.. zal wel even kijken voor service pack II

Heb trouwens nog even gekeken en mn pc zegt dat er dus wel dingen missen voor numerieke....

Ik weet niet of het verstandig is om SP2 te installeren met een "slecht" apparaatbeheer, om het zo maar even te noemen.
Het word meerstal geadviseerd om eerst al je hardware correct te installleren en pas als de pc geheel gezond is (gedefragmenteerd, alle apparaten correct geïnstalleerd, virus/spyware vrij) het service pack te installeren.

Een slecht geïnstalleerde numerieke gegevens processor heb ik nog nooit meegemaakt.
Misschien kun je even een screenshotje maken van je apparaatbeheer om zo wat meer duidelijkheid te scheppen.

Die computer is echt 1 grote bende.. :( Volgens mij is er dus niets compleet en service pack 2 wil dus niet geinstalleerd worden, omdat ik geen officiele versie van windows heb..
Ik heb wel microsoft anti spyware geinstalleerd en updates uitgevoerd, maar nu ik weer kijk moeten die updates blijkbaar weer uitgevoerd worden en heb ik het voor niets gedownload zonet..
ik heb zonet geprobeerd een bijlage toe te voegen met daarin het bewijs dat de num.. niet correct werken, maar ik kan blijkbaar niet eens een bijlage toevoegen.. hihi :o

Service Pack II heeft her en der verbeterde hardware ondersteuning zitten. Zo ook USB 2.0.

Dat je het niet moest installeren vanwege ontbrekende drivers ben ik nog nergens tegengekomen.

beetje onduidelijk, maar hoop dat het bewijs is :p

Bijlagen

• bewijs!..jpg
    bewijs!..jpg
    41,9 KB · Weergaven: 28
Dat klopt wel wat je daar laat zien maar dat apparaat is wel goed geïnstalleerd.
Je kunt zien als iets niet goed geïnstalleerd is door de rode of gele tekens die er voor staan (driehoekje of uitroepteken).
Zie mijn bijlage maar, ik heb even een apparaat uit gezet, dan komt er een kruisje voor te staan.

Bijlagen

• voorbeeld.jpg
    voorbeeld.jpg
    6,7 KB · Weergaven: 13
Dat kun je zien bij apparaatbeheer? dit is wat ik zie, maar er staan geen uitroeptekens ofzo..

Bijlagen

• bewijs2.jpg
    bewijs2.jpg
    68,2 KB · Weergaven: 23
Dat ziet er mooi uit.
Alleen zie ik een geel vraagteken en dat duidt op een apparaat welke niet herkend wordt.
Dus je hebt er een apparaat inzitten die wel aangesloten is maar niet geïnstalleerd is.

Als je op het kruisje naast het vraagteken klikt, wat krijg je dan te zien?

multimedia audiocontroller en pci simple communications-controllers
Ook deze hebben allebei een vraagteken en een uitroepteken
Ook hiervan zijn de stuurprogramma's niet geinstalleerd.
Als ik nu gewoon installatie cd/pakket van xp zou hebben en die in de computer stop.. zou het dan niet gewoon klaar zijn?

"multimedia audiocontroller en pci simple communications-controllers"

Dit gaat waarschijnlijk om je geluidskaart en een modem of netwerkkaart.
Kijk eens of je door ook cd's van hebt liggen om deze te installeren.

Ik denk het niet nee, misschien moet je het toch meer in de richting zoeken van je cardreader drivers.
Of een nieuwe versie van je USB drivers downloaden.
Misschien biedt SP2 uitkomst maar dan zou ik persoonlijk toch eerst even apparaatbeheer in orde willen hebben.

Okeej.. Nouw ik zal eerst even wat dingen op moeten zoeken, want volgens mij heb ik nergens de officiele cd's van.. :o

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan