cardreaders weg in "Deze Computer"

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jannet

Gebruiker
Lid geworden
11 dec 2000
Na een schone installatie van Vista, zie ik bij Deze Computer mijn kaartlezertjes niet meer staan. In apparaatbeheer zie ik bij opslagvolumes 4 keer een algemeen volume met een geel uitroepteken.
Bij schijfstations in apparaatbeheer staan de kaartlezers wel vermeld.
Stuurprogramma's heb ik niet kunnen vinden op de dvd's die bij mijn informatique computer zaten. Windows kan zelf ook geen betere stuurprogramma's vinden.
Ik heb de computer al een keer gereset door de stroom eraf te halen en de powerknop een aantal keren ingedrukt te houden. Dit levert echter geen resultaat op.
Iemand een idee hoe ik mijn kaartlezertjes (informatique 12 in 1 cardreader) weer te zien krijg in "Deze Computer" ?
Kan ik ze bijvoorbeeld bij schijfstations verwijderen (installatie ongedaan maken) en dan weer opnieuw opstarten?

Hoi,

Jammer maar ze zijn niet geschikt voor Vista.

groet,

Jan

De Informatique InPower-I PC met een Asus P5K/EPU, P35 ATX moederbord

In elk geval geen drivers voor de cardreader. Het kan zijn dat ze op de c schijf hebben gestaan, maar die is voor de schone installatie geformateerd. Ik kan me dat eigenlijk niet herinneren.
Aan de andere kant kan het toch niet zo zijn dat er op internet geen drivers voor zo'n apparaat beschikbaar zouden zijn.
Heeft vista voor dit soort apparaten standaard drivers aan boord, maar is er een probleem met de installatie. Als ik de cardreader "weggooi", wordt hij na een herstart gewoon weer gevonden en krijg ik de melding dat het apparaat gebruikt kan worden. Als je er echter een kaartje in doet, ziet hij die niet.

ik vind in ieder geval niet direct die drivers voor jouw moederbord :S

Bedankt voor het zoeken! Ik heb een mailtje gestuurd naar de helpdesk van Informatique maar nog geen reactie gehad.

Misschien een dom idee, maar bij mij heeft het ooit geholpen. Ik had in het verleden 2x hetzelfde probleem, maar wel bij vista. Bij mij was dat opgelost door de pc volledig van de stroom te halen (als hij afstaat welteverstaan), stroom terug inschakelen en pc opzetten.
Baat het niet dan schaadt het niet zou ik zeggen.

Probleem is opgelost door vista in de foutopsporingsmodus op te starten. Het probleem werd automatisch gecorrigeerd. Het lag dus niet aan de drivers. Deze zijn blijkbaar niet nodig voor een/deze cardreader onder vista.

Probleem is opgelost door vista in de foutopsporingsmodus op te starten. Het probleem werd automatisch gecorrigeerd. Het lag dus niet aan de drivers. Deze zijn blijkbaar niet nodig voor een/deze cardreader onder vista.

ah, die foutopsporingsmodus is dan toch nog voor iets goed :P
Ik heb er nog nooit iets aan gehad maar des te beter jij wel he ;)

Ik was ook verbaasd en ik had hem nog geeneens gestart om die reden. Ik kreeg elke keer een melding This is not a bootable cd" terwijl er geen cd in het laatje zat en in het bios the first boot op de harddisk stond. Ik wil nog wel eens experimenteren. Aldoende llet men.
Ook hier bedankt voor je hulp!:)

wel, graag gedaan zeker al heb je het helemaal zelf kunnen oplossen :P

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan