cascade or context-menu

Status
Niet open voor verdere reacties.

frankgbosman

Verenigingslid
Lid geworden
20 jul 2002
Als je in verkenner op een file met je rechtermuisknop klikt krijg je naast knippen, plakken, enz. ook nog kopiëren naar en dan een subscherm met naar a:/, e-mail-client, winzip, etc. Kan je dit 'kopieren naar'-menu ook configureren. Ik dacht dat dit ergens handmatig kon, maar ik kan het niet meer vinden. Dit systeem wordt ook wel cascade of context-menu genoemd.

Of misschien is er wel een gewldig progje van c.q. voor?

Alvast bedankt.

Ik weet niet of je dit bedoelt?

Er zijn nogal wat utilities wat het mogelijk maken om bestanden en folders te kopiëren of te verplaatsen van de ene map naar de andere map. Freeware versies zijn o.a. SendTo. Deze functionaliteit heeft Windows XP echter ook zelf aan boord.
Neem de onderstaande tekst (alles TUSSEN de strepen) over in kladblok en sla het op als reg bestand b.v. copymove.reg:

-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_CLASSES_ROOT\AllFilesystemObjects\shellex\ContextMenuHandlers]

[HKEY_CLASSES_ROOT\AllFilesystemObjects\shellex\ContextMenuHandlers\Copy To]
@="{C2FBB630-2971-11D1-A18C-00C04FD75D13}"

[HKEY_CLASSES_ROOT\AllFilesystemObjects\shellex\ContextMenuHandlers\Move To]
@="{C2FBB631-2971-11D1-A18C-00C04FD75D13}"
-----------------------------------------------------------------------------------------------------

Als je op het reg bestand dubbelklikt zal de tekst in het windows register ingevoegd worden. Als je hierna in verkenner met de rechter muis op een map of bestand(en) klikt, zie je 2 nieuwe items n.l. "Naar map kopiëren..." en "Naar map verplaatsen...". Na het kiezen van een van de twee mogelijkheden kan je naar de doelmap browsen en eventueel een nieuwe map aanmaken. Na een klik op de OK knop zal je zien dat je geselecteerde map of bestand(en) naar de gekozen doelmap gekopiëerd of verplaatst zijn.
Voor het gemak heb ik een reg bestand gemaakt die je alleen maar hoeft te downloaden en uit te pakken (zip).
Dit is getest met Windows XP pro en werkt tevens in Windows 2000.

Hier staat het regbestand http://www.cygho.nl/mydownloads/downloader.php?id=00000000010

Goede manier, maar volgens mij is het net iets te gecompliceerd. volgens mij is er ergens 'gewoon' en map waarin je deze instellingen kunt regelen.

Ben nog steeds druk aan het zoeken voor je:D Ik weet bijna zeker dat ik die vraag eerder hier heb gezien. Ik zoek nog even met de zoekfunctie hier op Helpmij.

Beste frankgbosman, als je het specifiek over het 'kopiëren naar'-gedeelte hebt, ga naar 'C:\Documents and Settings\[gebruikersnaam]\SendTo' en zet hier bij of haal hier weg wat je wilt.
Is dit wat je bedoelt?

GRTZ fun_surfer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan