Cascading gedrag uitschakelen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wernand

Gebruiker
Lid geworden
18 dec 2001
Zoals iedereen weet, opent windows stapelend de programma's van links boven naar rechtsonder. Cascading-> letterlijk in golven neer vallen.

Als je bijvoorbeeld 2 of 3 x de rekenmachine opent van windows, dan opent hij elke applicatie op een andere plaats als de vorige. Dit is het normale gedrag. Ik wil dat elk programma (internet explorer, rekenmachine enz. enz.) opent op exact dezelfde plaats, linksboven op coordinaat 0,0. Weet iemand of dit mogelijk is?

:confused:

Ok ga eens speuren, mag ik ondertusen vragne waarom je dit wilt.

Ik gebruik 2 beeldschermen voor de programma's die ik bouw, en door het verschuiven van de vensters verschuiven ze door naar het andere scherm waardoor dit venster zichtbaar is op beide schermen, en dit is erg hinderlijk.

Het is een beetje afhankelijk van welke programmas je bedoelt, als je alleen dult op de verkenner (eplorer) dan is het als volgt:
open regedit:
zoek volgende lijn:
HKEY_CURRENT_USER/Software/Microsoft/Winodws/CurrentVersion/Eplorer/Advanced
Je ziet hier een sleutel genaamd Start_AutoCascade de waarden hiervan verander je naar 0 daarna herstarten en nu zal windows de opbouw van de verkenner (eplorer) niet meer als voorheen opbouwen maar onthoud de positie en zal daar ook elke keer dat venster openen.

Als je kunt aangeven voor wat voor programmas je dit wilt hebben kan ik eens verder zoeken of dat dan ook op te lossen valt.

PS: mischien de eerste keer dat je een verkenner opend en nog een en nog een dat hij ze alsnog zal plaatsten onder mekaar maar als je ze zou verschuiven naar de positie zoals je ze wilt dan onthoud hij dat, dat had ik de eerste keer wel namelijk.

Laatst bewerkt:
Hoi jjw,

ik zie geen resultaat na het opstarten en aanpassen van de sleutel.

Het gaat om (behavior) gedrag van alle vensters.

Nee zoals ik zei, die sleutel is alleen voor de verkenner paginas en je zult waarschijnlijk de positie moeten vernaderen naar waar je ze wilt, hierzo onthoud hij dit dan en opend nu alle verkenners op de positie zoals ik ze wil en niet meer van rlinks naar rechts.
Ik denk niet dat het met een simpele oplossing voor alle schermen en programmas opgelost is daar elk programma zijn eigen waarden heeft en dus ook een positie heeft zoals dat ergens in het register wordt vermeld.
Ik ga nog wel eens verder experimenteren.

Hier heb ik een link gevonden met allerlei instellingen, verderop op deze pagina, zie je alle instellingen die je kan bewerken voor xp.

http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/20403629

Het effect wat ik door deze wijziging wel heb gezien is dat via de startknop, en daarna de muis zonder te drukken op een toets boven de eerste link alle programma's of elke andere optie waar in het startpanel een driehoekje rechts staat dit venster niet meer automatisch opent maar alleen wanneer je op deze link drukt. Oftewel er wordt niets gedaan met het mouseover effect.

ja, mooie oplossing, toch ben ik bang dat voor elk ander aplicatie er nog wat moeilijkheden zullen komen omtrent het vast bepalen van een positie.
Maar we zoeken verder.

he jjw,

In ieder geval bedankt voor alle moeite.

:thumb:

Geen moeite hoor.
Dit zijn leuke topics, lekker zoek werk.

k weet niet of je nog zit te wachten op meerdere antwoorden, ik geef er nog 1.
Als je in het registe zou zoeken op het woord CASCADE en alle sleutels die je tegen komt met de naam Start_autoCascade de waarde 0 zou geven, mischien dat het dan wel werkt, ik heb het nog niet getest dat zeg ik erbij.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan