Case Fans niet herkend in SpeedFan

Status
Niet open voor verdere reacties.

daanos

Gebruiker
Lid geworden
23 dec 2001
Hoi,
ik heb net 2 nieuwe case fans geinstalleerd, maar in Programma's als SpeedFan op AIDA32 worden ze niet herkend. In BIOS wel. Klopt dit? En wat kan in er aan doen zodat ze wel worden gevonden in SpeedFan enz.?
De casefans zijn beide van het merk CoolerMaster 80x80mm Ball Bearing + Speed Sensor, part nr. SAF-B83

Greetz Daanos

Waarom zouden ze gevonden moeten worden dan? Een fan is normaal gezien een 'dom ding' dat niet gevonden kan worden ofzo.

Casefan wordt bij mij wel gewoon "gevonden" Steve, denk dat daanos daar gewoon op doelde.

Zal misschien aan je moederbord liggen ofzo.

Oké, er kan wel een bepaalde string gevonden worden, namelijk het toerental van die fan. Maar wat ben je ermee als je dat weet?

in SpeedFan kan je de snelheden toch aanpassen... Of kan dat niet bij casefans?

Hangt van je moederborden af. En dat heeft ook niet echt iets met het herkennen van een fan te maken, dan wordt de spanning op de 12V-lijn van de fanaansluiting gewoon verlaagd.

ik bedoelde ook niet echt herkennen van de fan maar ik bedoelde dat SpeedFan het toerental van de Fans liet zien en dat doet ie dus niet...

Heb je 'm wel op een aansluiting op het moederbord aangesloten?

jah... daarom vind ik het ook wel vreemd want in BIOS kan je wel het toerental zien en niet in Windows... of is dat logisch

ok het is al opgelost...
moest de fan divisor hoger zetten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan