Case MODDEN

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hij is nu 42 IDLE...

En bij plaatsen is nergens voor nnodig denk ik...

Misschien eentjuh nog uit het dak lijkt me wel grappig zo`n ventilatortje uit me dak!! maar kweet niet of dat ten voordelen komt voor me airflow...

Bij mij zit er ook een flexibele kop bij etc.. Maar hij is wel van Ferm, vreemd dat het in de Nederlandse Gamma niet zo was, Ferm is namelijk een Nederlands merk.

Volgens mij heb ik idd die van Ferm bij de Gamma gezien en ben ik in de war met Praxis waar ik hem vandaan heb.:o

Misschien eentjuh nog uit het dak lijkt me wel grappig zo`n ventilatortje uit me dak!! maar kweet niet of dat ten voordelen komt voor me airflow...
Het hangt er vanaf wat je nog meer aan casefan's in je pc hebt zitten.
Warme lucht stijgt dus als jij die, boven in je kast, afvoerd kan het niet echt nadelig zijn.
Het mooiste is om dan, voor onder in je kast, een casefan te hebben die koude lucht in je kast blaast.
Zo krijg je een constante doorstroming van verse lucht.
Daardoor wordt je kast koeler en je processor vanzelf ook.:)

Daar zit wat in...

En wat betreft een andere pc die ik wil gaan casemodden dit wil ik doen met een KOMBOOR. voor diegene die niet weten wat dit is, tis een boor die ronde gaten boort maar HELE GROTE gaten!! en dan wil ik zeg maar een kruis van maken als het ware dus 5 gaten boren kruislings!!! Ik ga zeker foto`s plaatsen als ik dat hier heb staan!!

Geplaatst door edwin1986
en dan wil ik zeg maar een kruis van maken als het ware dus 5 gaten boren kruislings!!!
Leg eens uit?
Ik snap niet helemaal wat je wilt gaan doen?
Je moet de casefan's wel logisch in je kast aanbrengen anders krijg je een verstoorde luchtstroming.
Dat heeft dan geen zin.

Ik heb om makkelijker de zijkanten van m'n kast te bewerken MDF gebruikt.
Ik vind dat prettiger werken dan met het staal van de kast zelf.;)

BTW ik noem dat gewoon een (zeven) gatenboor.
Meestal worden er 7 verschillende formaten geleverd bij zo'n boren set, vandaar de naam.

Wel perfect voor je blowhole('s).:thumb:

Nee tis niet bedoeld om koelers achter te plaatsen maar gewoon daar plexiglas er acher het zijn allemaal kleine WINDOWS als het ware!!! en ja het is perfect voor blowholes daar komt 1tje op de kast met een MEERKLEURIGE LEDFAN in/op hahaha!!!

Ik heb de smaak te pakken!!! :D:D:D

Aha nu snap ik het.:)

Ik heb zo ervoor gezorgt dat ik ronde kanten in m'n window kreeg.
Daarna de gaten op m'n werk met een platenzaag door gezaagd,
zodat het gedeelte tussen de gaten mooi recht is geworden.

Ik begon met casemodden met de kast een ander kleurtje te geven.
Tja van het een komt het ander.
Je verzint steeds wat nieuws en voor je het weet ben je verslaafd.:D

BTW bij een goede electronica boer zou je kunnen kijken voor die Neon verlichting.
Waar ik woon verkopen ze die dingen voor Scooters en motors.
Deze zijn perfect voor je Casemod.:cool:

Nog een tip als je die grote gaten gaat boren.
als je het uitgemeten hebt zorg dat je met een priem of spijker een centreer gaatje hebt.
Zo voorkom je dat die boor weg schiet.;)

Ja die hebben we hier ook wel je heb zelfs van die NIGHTRIDER LAMPEN weet je wel die rode die heen en weer gaan!!! maar kheb al voor blauw gekzen als kleur:D...

Bij halfords hebben ze zelfs van die neon lichten!!! ff kijkje nemen morgen of dat wat is!!

Zorg dat die Neon zo dun mogelijk is.
Ik heb ze hier in mijn kast die zijn ongeveer 3mm dik.
Hoe dikker hoe meer warmte je weer in je kast krijgt.

Er bestaan er ook die hebben twee kleuren in 1 Neon.

Die heb ik gezien jah zelfs 1 met drie kleuren ik denk er over om 2 balken van 30 cm te nemen en 1 fan!!! geeft dat genoeg licht :D:D:D veel bedoel ik?

Geplaatst door edwin1986
ik denk er over om 2 balken van 30 cm te nemen en 1 fan!!! geeft dat genoeg licht :D:D:D veel bedoel ik?
Ik heb die van ±30cm eruit gehaald, omdat ik twee kleuren erin heb(blauw/groen) en de ander kleur maar ±12 cm is.
Die grote geeft redelijk veel licht.

Maar wats het vewrschil tussen NEON en COLD CATHODE???

Qua prijs en qua lichtgeving????

Of is het hetzelfde...

Ik neem denk ik otg maar 1 meerkleurige COLDCATHODE en 1 fan met die 2 kleuren erin!!

En hoe heb jij dat afgewerkt wat je geboord heb met een rubbere ranD??? of niks???

Een neon is meestal een neonstring, een draadje dus, niet geschikt om een hele kast mee te verlichten.

De juiste benaming voor zo'n buis is een cold cathode (CCFL).

Geplaatst door edwin1986
1.Maar wats het vewrschil tussen NEON en COLD CATHODE???
2.En hoe heb jij dat afgewerkt wat je geboord heb met een rubbere ranD??? of niks???
1. zie antwoord Steve.
Ik noemde het voor het gemak Neon, maar ik heb dus ook CCFL verlichting.
Die ik heb koste ongeveer €10 - €15 hangt er vanaf waar je ze haalt.
hou er rekening mee dat ereen inverter bij zit.
(soort trafootje)

2.M'n zijpanelen en front van de kast zijn van MDF dus ik kon dat makkelijk schuren om het af te werken.:)
Als je de window wilt afwerken dan kan je idd rubber gebruiken.
De blowholes zou ik alleen met een fangril afwerken.
De gaten zijn meestal te klein voor die rubbere rand.

Laatst bewerkt:
Ja maar als je dat rubber er tussen doent kan je niet gemakkelijk dat plexiglas er achetr plaatsen want dan staat het een paar MM van het windows vandaan of zie ik dat verkeerd??

:confused:

Je hebt rubber dat aan twee kanten een sleuf heeft.
De ene kant voor het staal van je kast en de andere kant voor het plexiglas.
Het nadeel is dat je plexiglas precies het model van je window moet hebben.

Als je de randen van je windows mooi afwerkt en het paneel daarna gespoten is kan het ook mooi staan.:)

Ja ik kan nergens dat rubber kopen egt nergens te koop ik moet denk ik naar een autogargage ofzo, maar jahh anders maar geen rubber... dan gewoon niks me kast is trouwens wit van kleur ja niet egt wit maar beetje vergeeld zeg maar je kent die kleur wel BLANC! ik was niet van plan hem te gaan spuiten!

Licht is trouwens besteld!

1 Balk
2 Fans
1 Laserachtig iets dingetje! :D

bij www.perfectsystems.nl

Leek me vrij goedkoop!!

YEEEEEEHHHH ik heb rubber!!!

CARGLASS kreeg mij op bezoek, na dat ik zei van ik heb metaal uitgeboord en dat ik het mooi wilde afwerken zei die van oowww je bent bezig voor school.?? ik JAHHH zo`n project!!

Toen heeft ie letterlijk 2 biobakken met "afval" rubber omgekieperd en mocht ik net zolang zoeken totdat ik gevonden had wat ik moes hebben!! na een kleine 3 minuten was ik er wel uit!

Maar tis wel vrij DIK rubber egt dat Dunne bestaat/hadden (ze) niet!

maar kdenk dat het nu wel moet lukken!!!

Morgen hopelijk me Licht binnen!!!

Ik vind rubber om een window persoonlijk takkelelijk, maar dat is natuurlijk eigen smaak :-)

Hoe werk jij het dan netjes af???

:D:D:D

Kvind het zelf ook neiot de mooiste amnier maar wat anders?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan