Casefan kopen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Balli Bappi

Gebruiker
Lid geworden
28 mrt 2009
Ik wil een nieuwe casefan kopen omdat de mijne nogal luidruchtig is bij het gamen, maar waar moet ik allemaal op letten als ik een nieuwe wil kopen?

ten eerste merk. Cooler master en zalman zijn de betere. Ten tweede staat er vaak ook wel geluidsproductie op de verpakking, deze moet uiteraard zo laag mogelijk zijn. ten laatste de aansluiting, ik zou voor een 3 pins conector gaan zodat je de snelheid kan regelen via je mobo/ fan controller.

voordat je zomaar een koeler koopt moet je weten welke het geluid maakt.
als het tijdens het gamen meer geluid gaat maken is het meestal de Cpu of Gpu koeler.
de Koeler van de Cpu (processor) is redelijk makkelijk te vervangen, die van de Gpu (videokaart) is minder makkelijk te vervangen.

@jellever: het merk maakt niet veel uit, ook antec en scythe zijn goede merken, als je een koeler koopt moet je letten op het aantal decibel.
als je er een hebt onder de 20 DB is hij aardig stil.

Al moet je dan wel weten van welke afstand gemeten is. 20dB op 5m afstand (dat laatste staat er niet bij) is heel wat anders dan 20dB op 10cm.
De laatste is dus duidelijk stiller.
Naast het geluid moet je uiteraard ook letten ook de doorvoer van de lucht. Tussen die 2 zal je een middenweg moeten vinden die voor jou geschikt is.

Een test waar je wat ideeën kan opdoen:
http://www.hardware.info/nl-NL/articles/amdnZ2ptZGOa/Vergelijkingstest_122_casefans/

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan