Casefan (s) nodig in dit systeem?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Denniske

Gebruiker
Lid geworden
13 jun 2007
Beste,

heb van iemand een pc geupgrade zit nu een MSI bordje in met een amd fx 4100 + 4 gb ram.
In die kast zat echter geen een casefan... temps van cpu zijn niet echt heel hoog nu maar moet ik er nu casefans bijplaatsen?
Hij wou er neit teveel geld meer in stoppen maar heeft het zin in dit systeem? Kortom gaat de hardware langer mee als ik er in plaats zoja hoeveel casefans 1 of 2?

Hallo,

De standaard fan die je bij de fx-4100 krijgt is in het algemeen prima voor die processor. Als je temp op fully load niet hoger oploopt dan 50/55 graden zou ik het niet nodig vinden. Iedereen heeft verschillende meningen over de max temp, maar een fx-4100 kan nog makkelijk 65/70 graden worden zonder problemen. En zolang je niet overclockt, is er naar mijn mening niks aan de hand, want processoren gaan in het algemeen niet zo snel kapot.

Delta Hawk

Dus als ik jou zo hoor zijn casefans niet noodzakelijk als de temps van de cpu niet te gek worden?
Gaat het moederbord/hardeschijf of iets ook niet rapper kapot als je geen casefans monteert?

klopt, als de processor temp normaal is, is het niet noodzakelijk. Voor de overige componenten, meestal ook niet. Een gemiddelde moederbord zit tussen de 30/35 graden (zonder overclock), en een gemiddelde harde schijf ook in die buurt. Ook dat is prima, en die 2 componenten kunnen dat prima aan zonder extra koeling. Eventueel controleer die componenten hun temps.

Het kan nooit kwaad om er extra fans in te toen, maar in dit geval zorgt het er niet voor dat je computer langer meegaat (mits de temperaturen normaal zijn). Dus in dit geval denk ik persoonlijk niet dat het noodzakelijk is.

Delta Hawk

Dan laat ik het zo, kzal temps nog wel checken voor zekerheid!
Bedankt, scheelt me weer ritje :p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan