Casema + firewall

Status
Niet open voor verdere reacties.

Aukesss

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2001
Hallo,

Sinds enige tijd hebben we thuis een nieuw modem van Casema gekregen. een Motorolla. Na enige tijd geen verbinding te hebben kunnen gemaakt, bleek dat de firewall uit moest staan en zo werkt het internet inderdaad wel .
Zodra ik de firewall aanzet, kan ik sommige pages niet bekijken en de andere PC die in een netwerkje zit kan dan helemaal niet op internet.
Allebei de PC´s hebben XP en de XP firewall kan ook niet aangezet worden, omdat zo ook niet alle pages bezocht konden worden.

Maarja nu zit ik wel onbeveiligd te surfen, ik heb al Sygate en Zonealarm geprobeerd maar met Sygate helemaal geen succes en Zonealarm dus ook niet.

Hebben meerder mensen dit en wat kan er aan gedaan worden?!
Het leuke is dat met Wanadoo en de oude modem alles wel werkte ism firewall

Ik weet niet precies hoe het bij jullie zit,
maar ik heb een modem van chello met een vast ip. Hierdoor moet ik deze toevoegen in de 'veilige lijst' in mijn firewall!!

Ja daar is iets mee.

Ik heb gewoon een router gekocht, die is meteen ook firewall. Let wel op, want niet alle routers kunnen op het Casema protocol werken. Ze adviseren een Sitecom 202 (ook bekend als 4S), goedkoop ding maar werkt wel. Super eenvoudig in te stellen.

Nog een voordeel, beide PC's kunnen onafhankelijk van elkaar op Internet en je hebt een netwerk.

Nadeel: Na 23 uur moet je de router resetten want dan ben je je IP kwijt (en ik heb nog niet kunnen vinden hoe de router dat zelf kan verversen).

Ja maar om nu maar een router aan te schaffen...is er geen andere mogelijkheid?

Firewalls werken prima met Casema hoor, met zone alarm bijvoorbeeld moet je de beveiliging in ieder geval op ze laagst zetten, dan heb je er meestal geen problemen mee.

En mocht je ooit problemen hebben, dan weet je wat je er als eerst af kunt gooien. ;)

OP z´n laagst zetten, dat wordt dan medium bij Zone alarm?
Ik zal het eens proberen, want heel de tijd alles open hebben staan :S

zelfde modem

Hoi Aukess,heb zelf wanadoo en het eurodocsis modem
netwerkje,en nis (norton internet security/anti-virus en firewall) en totaal geen problemen met het internetten
De firewall van windows staat wel uit

Ps.Palmpje,ik heb een tip,een schakelklok ertussen te zetten

heb je zo veel vijanden dan? :P

Inderdaad, bij zone alarm is dat de medium stand. Dan heb je meestal geen problemen, wil niet zeggen dat 't altijd goed blijft gaan. :)

Mmm de trojans en wormen blijven me om de oren vliegen!!
Weet iemand hier een oplossing voor?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan