Casema internet - Realtek

Status
Niet open voor verdere reacties.

Edmaniak

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 jan 2008
Berichten
2
Internet is zomaar weggevallen op de desktop computer, werk nu op de labtop door de internet kabel over te pluggen waar internet het dus nog wel doet, even gebeld met iemand die er een beetje verstand van had maar die kwam er ook niet helemaal uit;

mijn ipconfig / all output ;

verbind. spec. dsn achtervoegsel:
autoconf. ip adres ... : 169.254.106.16
sudnetmaskeer.........: 255.255.0.0
standaardgateway....: (helemaal niks, waar ws dus ook probleem ligt volgens de bekende)

windows ip config.
host-naam: win3066
prim. dsn achterv.: (leeg)
knooppunt : onbekend
ip-routering ingeschakeld; nee
Wins-proxy ingeschakeld: nee

ethernet adapter lan verbinding 3:

verbindingsspec. dns achterv.: (leeg)
beschrijving...................: Realtek RTL8139 Family PCI Fast Ethernet NIC 2
fysiek adres .............. : 00-a0-B0-19-7c-3e
dhcp ingeschakeld: ja
aut. config. ingeschakeld : ja
autoconf. ip adres ... : 169.254.106.16
sudnetmaskeer.........: 255.255.0.0
standaardgateway....: (leeg)

Iemand idee waar het aan kan liggen? Het is raar dat de internet verbinding zomaar weg is gevallen want er is nooit gekloot in de configuratie of iets dergelijks.

Alvast bedankt voor het beantwoorden.

mvg,

Edwin
 
Hoi !

Ping even 127.0.0.1 om te kijken of je netwerkkaart nog oke is.

Greetz,

Harry.
 
Dat intern adres wat begint met 169.x.x.x betekend dat er geen correcte verbinding met de router is.
Kijk even naar het document in de bijlage.
 
dit is een bekent probleem

oh dit probleem heb ik wel vaker met casema het is heel handig op te lossen je moet gewoon de power van de modem eruit halen (en van router/switch als je die hebt) dan moet je 20 sec w8ten dan steek je de power er weer in en dan restart alles en dan krijgt je pc weer een ip, ik heb dit zelf om het half jaar omdat ik mijn server thuis draai op casema dus soms krijg ik een nieuwe netwerk kaart in me server dan verandert ook weer alles maar dit zou dus gewoon moeten werken.

Groeten Frank
 
Soms is eenvoud o zo mooi.

Bedankt voor het beantwoorden, het eenvoudig aan en uit zetten bleek inderdaad wonderen te doen.

Nogmaals bedankt!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan