Casema internet traag via Router

Status
Niet open voor verdere reacties.

TuTone165

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 sep 2004
Berichten
2
Ik heb een Casema Broadband Premium abbo met een Com21 modem. Ik heb een MSI RG54GS Router.

Sinds een week is internet zo traag als wat.
Als ik de computer rechtstreeks aan de modem hang is er geen probleem en doet alles het raze snel. Maar wanneer ik de Router gebruik is het niet te harden traag. Winamp haalt zonder probleem een stream van 190 kbit/s binnen, maar IExplorer red 2k/s niet eens. Heel vreemd allemaal.

Het probleem zit dus waarschijnlijk in een instelling in de Router, maar ik heb niets veranderd en een week geleden werkte alles prima.
Kan zijn dat Casema weer een upgrade heeft gedaan en daardoor iets is veranders, maar ik heb geen idee wat.

Iemand enig idee wat hier aan de hand kan zijn?
 
De Kabel tussen je router en modem kan niet goed zijn.
Probeer je tijdelijke internet bestanden eens te legen.
Probeer je router een keer opnieuw op te starten.

Het lijkt me sterk dat door een upgrade van Casema je router niet meer goed werkt.

En als je zegt dat alles goed werkt behalve Internet Explorer dan lijkt het me logisch dat het probleem bij Internet Explorer ligt?

Suc6! :)
 
Ik heb alles al gereset. Zelfs naar factory defaults en opnieuw ingesteld. Dit probleem doet zich voor op alle computers op het netwerk. Ik heb ze allemaal afzonderlijk aan de router gehad en dat maakt niets uit. Zijn allemaal XP pc's met enkele met SP2 en enkele zonder.
IExplorer is niet het enige programma dat last hiervan heeft, maar wel verreweg het meest.
Ik heb op de Router de firewall disabled en daar werd het wel iets sneller van (ong. 8bk/s) maar nog steeds ellendig traag.

Ik heb zelds de router bij de winkel geruild tegen een nieuwe, maar probleem bleef hetzelfde.

Heb het idee gehad dat iemand over wireless binnen is gekomen en er een zooitje van aan het maken was. Maar heb wireless helemaal dicht gegooid zonder resultaat.

Ik zou zeggen dat het de casema verbinding is, maar die is wel goed met rechtstreekse verbinding tussen modem en pc.

Heb best veel ervaring met netwerken, maar dit gaat mij de pet te boven.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan