Casema internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

rjaeger

Gebruiker
Lid geworden
20 jul 2004
Ik heb casema geïnstalleerd en de computer schakelt zichzelf uit. Als ik de stekker van de modem uit het stopcontact haal, werkt de pc normaal en schakelt zich ook niet na 60 seconden uit! Ra, ra, wat kan dat zijn?:evil:

Niet toevallig het Sasservirus ?
Krijg je ook een boodschap ?

Hartelijke bedankt voor je reactie, maar ik vind het Vreemd dat het een virus kan zijn, want als de stekker van de modem uit het stopcontact is, kan ik gewoon met de computer werken, dan kan hij uren aan staan. en het bericht gaat over een fout in het systeem en dat je dan nog zestig seconden hebt om dingen op te slaan waar je mee bezig bent. En die "fout" is ontstaan tijdens de installatie van casema internet. Maar ik zal in ieder geval nog een keer scannen op virussen. Voor de zekerheid. Groetjes Ria:8-0:

Het is op de computer van mijn dochter en ik ga vanavond naar haar toe. Fijn die reacties! We gaan haar computer scannen, maar naar bepaalde sites gaan lukt niet, want als de modem aangesloten wordt, schakelt deze de computer weer uit. Ik zal wel zelf even wat op cd branden, in de hoop dat! Jullie horen nog van me! alvast bedankt. Groetjes Ria;)

Helemaal gelijk! Het was het sasservirus! De computer moest helemaal leeggehaald worden! Misschien een goede tip voor XP gebruikers: Als je casema-internet krijgt, niet de bijgeleverde cd van Casema gebruiken! Je hele systeem kan daardoor ook vast lopen! Het heeft veel geld gekost, maar gelukkig is haar computer nu weer als nieuw!:D

HALLO

Bedoel je dat het sasser virus op de CD zit/zat.

Dan een claim bij casema leggen hoor.

Eric.

Een goede tip:
Voordat je op internet gaat van een kennis AVG (gratis virusscanner} lenen en instaleren.
Je pc kan binnen 5 minuten geïnfecteerd zijn.

Laatst bewerkt:
hoi Eric, ik weet niet of dat virus op die cd van Casema zat, maar die software kenner, zei dat er een hoop trammelant van komt als je XP hebt. En we hadden Norton Antivirus erop zitten voordat we gingen installeren, dus dacht ik, als leek, dat we voldoende beveiligd waren om het internet op te gaan. En tijdens het installeren van de cd is die virus er tussen gekomen, want tijdens de installatie van die cd, is de computer 3 keer uitgeschakeld, terwijl er bestanden binnengehaald werden via de casema website. Dus zat dat virus op de website van Casema? Wie zal het zeggen? Ik ben bang dat er niets te claimen valt bij casema! Toen mijn dochter het internetpakket binnen kreeg, zat er geen ethernetkaart bij. De medewerkers van Casema vonden dat wel slordig en ze zouden direct een nieuwe leveren. Vele telefoontje en euro's verder heeft ze na drie weken die kaart binnen gekregen, maar je dacht toch niet, dat ze dan drie weken niet hoefde te betalen! Nee, het abonnement gaat gewoon door! Dus of er iets te claimen valt, dat betwijfel ik ten sterkste. Het enige voordeel is dat ze nu een 'nieuwe' tweede hands computer heeft! Hij werkt als een tierelier en er zitten allerlei beveilingsprogramma's op! Om met Johan Cruyff te spreken, in ieder nadeel zit een voordeel! Groetjes Ria :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan