casema netwerkkaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

proud84

Gebruiker
Lid geworden
11 apr 2001
Donderdag heb ik de "broadbandbox" van casema ontvangen. Daarin zat een netwerkkaart (onbekend merk, made in Taiwan). Mijn pc (windows 98) herkent hem echter niet. Daar komt nog bij dat ik bij het opstarten allerlei meldingen krijg z.a. geen vnetsup.vxd gevonden en daarna geen dfs.vxd gevonden.

Wie kent dit probleem en/of een oplossing?

P.S. bestaan er ook externe netwerkkaarten aan te sluiten via USB?

Rob

Heb je de netwerkkaart wel geinstalleerd met de juiste drivers? die VXD dingen zijn volgens mij drivers die niet goed geinstalleerd zijn

Ja zeker heb ik de bijgeleverde diskette gebruikt om de drivers te installeren; maar ook daar ging het mis want hij kon ze niet vinden........

rob

Daar zit toch echt het probleem. De drivers moeten geinstalleerd worden. Heb je geen boekje erbij gekregen hoe je de netwerkkaart aan de gang moet krijgen?

er zat helemaal geen boekje (blaadje) bij;
zou het met een andere netwerkkaart wel lukken?

rob

ga even na configuratie scherm en kies daar dan nieuwe hardware en laat de pc zelf zoeken na nieuwe hardware vind hij hem dan ook !

Je kan ook even kijken bij apparaatbeheer staat daar een netwerkkaart met een uitroepteken in de lijst ? zoja ga daarheen kies eigenschappen en doe dan software bijwerken of opnieuw instralleren en laar hem zoeken op de diskette na drivers !

Een andere netwerkkaart kun je natuurlijk altijd proberen. Maar het lijkt me sterk dat ze een netwerkkaart met de verkeerde drivers leveren. Heb je al nieuwe hardware toegevoegd. Zelf kiezen en dan iets van netwerkadapter of zo? Op de diskette moet ergens een inf bestand staan. Dat is de driver.

Daar kom je waarschijnlijk neit het internet mee op omdat je elke netwerkkaart een eigen mac adres heeft !!
En casema heeft jou deze kaart geleverd en bij hun in het systeem het nummer van jou kaart staan waar je toegeang krijgt tot het net

Hoor net naast mij vertellen dat je met casema inderdaad de bijgeleverde netwerkkaart moet gebruiken. Anderen werken niet (wist ik ook niet, weer wat geleerd:D )

Geplaatst door bartb112
Daar kom je waarschijnlijk neit het internet mee op omdat je elke netwerkkaart een eigen mac adres heeft !!
En casema heeft jou deze kaart geleverd en bij hun in het systeem het nummer van jou kaart staan waar je toegeang krijgt tot het net

Doet Casema dat ook al. Dacht dat alleen Chello die geintjes uit haalde

Nee hoor, het netwerkkaart is niet gebonden aan casema.
Ik heb namelijk ook verbinding gemaakt met mijn laptop waarin reeds een netwerkkaart zat. Daar ben ik nu mee aan het internetten. Maar ik wil ook op mijn desktop kunnen internetten nen daarom is installatie van een netwerkkaart wel nodig.

Rob

Geplaatst door m@rio

Doet Casema dat ook al. Dacht dat alleen Chello die geintjes uit haalde

Dan heb ik mij vergist ! dat dacht ik omdat hij een netwerkkaart gelverd had gekregen van casema !!

Dan zou ik een andere kaart ophalen een Sweex bijvoorbeeld die kost € 10.- nieuw

Ik hoor ook een grote "ow?" naast me. :D Heb je al op de diskette gekeken naar een inf bestand?

Ja, op de diskette staat een inf bestand;
Ik heb ondertussen de kaart uit de pc verwijderd;
ik denk dat ik het op een aqndere pci-sleuf plaats en opnieuw installeer.

Rob

Ander slot kun je inderdaad ook nog proberen. Dan de wizard nieuwe hardware toevoegen doen. Dan de A drive opgeven voor de driver

Aangezien de casema software het wel doet op mijn laptop met windows XP heb ik op mijn desktop windows 98 vervangen door windows XP. En inderdaad nadat ik de casema software had geinstalleerd was ik binnen 5 minuten weer op het internet. Het probleem ligt em denk ik dus in de combinatie windows 98 en casema software,

Rob

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan