Casema of ADSL

Status
Niet open voor verdere reacties.

raytjai

Gebruiker
Lid geworden
7 mrt 2007
Bij Casema heb je voor € 29,95 p/mnd een internetverbinding van 4000 kbit/s (omgerekend 500kb/s is)

Als je KPN lite gaat nemen voor dezelfde prijs dan heb je verbinding van 3 Mb/s, is dat gewoon 3000 kbit/s? of gewoon kb/s (wat dus dan 6x sneller gaat)

Ik heb nu InternetPlusBellen Lite, dat gaat maximaal met een downloadsnelheid van 326 KB.
Verder heb ik nog geen problemen ondervonden.
Ook in het verleden een abbo gehad van Wannadoo (nu Orange) en ook daar geen problemen gehad.
Met meer providers geen ervaring.

Kijk anders eens op het forum van Speedtest.nl, misschien kunnen ze je daar wel iets meer vertellen.

Van wat ik gehoord heb zou XS4ALL wél een goede provider zijn ...

Mjah ik heb zelf KPN als telefoonlijn en ik moet ADSL i.v.m het streamen van een aantel zenders.

Alleen ik had nagevraagd bij KPN wat 3MB/s voor hun inhoud. Of dat nou 3000 kb/s of kbit/s is.
Als het kbit/s is, dan is dat zelfs langzamer, zoniet, dan gaat het veel sneller.

Ze gaven mij een antwoord dat het kb/s is, alleen is het nou zo voordeliger dan Casema ?
Zit er een addertje onder ?

Ik heb nu InternetPlusBellen Lite, dat gaat maximaal met een downloadsnelheid van 326 KB.
Verder heb ik nog geen problemen ondervonden.
Ook in het verleden een abbo gehad van Wannadoo (nu Orange) en ook daar geen problemen gehad.
Met meer providers geen ervaring.

Kijk anders eens op het forum van Speedtest.nl, misschien kunnen ze je daar wel iets meer vertellen.

Van wat ik gehoord heb zou XS4ALL wél een goede provider zijn ...

Hoeveel p/mnd betaal je daarvoor? 30 Euro p/mnd ?

Let op: Nu betaal je elke maand zo wie zo een kleine 10 euro voor je telefoon verbindig, of je heb nu gebruikt of niet

Dus een adsl is adsl + 9 euro nog wat.
Als je deze 'basis' kosten bij Casema er af trekt kan je de twee wat eerlijker vergelijken.

M'n moeder doet niet zo veel op internet (download geen grote bestanden...) en belt ook niet zo veel.
Voor haar (en mensen in een vergelijkbare situatie) is Casema een goede keuze, TV, Internet en telefoon alle via Casema.
Samen is dit de goedkoopste oplossing.

Zelf heb ik tot wat meer snelheid nodig, dat kom je toch al snel bij een ADSL aansluiting via de telefoonlijn uit , sneller en goedkoper.
Ik heb een 8 MB lijn bij Speedlinq, sinds kort Telfort geworden overigens. Op zich hebben ze bij Telfort wel een leuk aanbod, maar ik ben bij dat ik nog onder de oude voorwaarden val, heeft toch net iets meer.
Hiervoor zat ik bij Demon, is nu onderdeel van XS4All.
Met alle drie (Casema, Speedlinq en Demon) waren er opstart problemen... :evil: maar daarna eigenlijk geen problemen meer gehad.

N.b. XS4All is een 100% dochter van KPN... net zo als Het Net en Planet.
Maar... ook Telfort is gewoon een 100% dochter onderneming van KPN...
En Tiscali is onder tussen ook al Telfort geworden.
Nu zijn het wel 'eigen' bedrijven er is dus best wel iets verschil, maar uiteindelijk ook weer niet zo veel.
Dus nee ik zit niet bij de KPN, maar ja eigenlijk toch wel, net zo als vele met mij vermoed ik.

Het je nu al een telefoon aansluiting ga dan gewoon voor de goodkoopste! Grote kans dat je ook als het geen KPN heet toch bij KPN terecht komt.

Laatst bewerkt:
@ Raytjai: We batelen nu 34,95 per maand, en dat is (blijkbaar) inclusief bellen naar vaste nummers binnen Nederland, daar we geen telefoonkosten apart vermeld krijgen op de factuur..:thumb::thumb:

Ok dan hebben we hetzelfde abonnement :)

Ehm voor draadloos internet staat er op hun site dat je Gigaset USB Adapter 108 nodig hebt, maar ik dacht dat je dat ook erbij kreeg bij je bestelling.. (ze hadden mij niet op de hoogte gesteld)

Whittey, had je dat erbij besteld ?

Nee, heb ik er niet bij besteld en ook niet gekregen (wel 100 Euro korting op een canera naar keuze, maar dat was geloof ik een tijdelijke korting, je krijgt er nu een nwe DECT telefoon bij geloof ik)

Ik doe draadloos via de laptop, pc = bedraad ..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan