Casema Wanadoo Kabel + draadloos

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tanja1968

Meubilair
Lid geworden
29 sep 2002
Hoi, ik heb een vraagje.

Mijn ouders willen graag kabel van Casema. Nu ben ik op zoek naar de beste optie voor hun aangezien ze het draadloos willen (kastje zit aan de andere kant van de kamer).

Is het nu zo dat alleen routers draadloos zijn, of heb je ook draadloze modems. Zelf heb ik nog nooit een router geinstalleerd dus ik zie er best tegenop:o

Wie kan mij vertellen wat het allermakkelijkste is om te nemen om te installeren/configureren en of Casema kabel dat ook ondersteunt. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben ?(combinatie Casema + draadloos).

Alvast bedankt:thumb:

O ja. Ik heb al gelezen in het Metro-krantje dat Casema een Wifi draadloos aanbiedt voor 69 euro ipv een gratis modem. Maar na informeren bij Casema is dat helemaal niet bij hun bekend. Ook bij het bestellen krijg je die optie niet.

Laatst bewerkt:
wifi hebbe ze idd nog niet maar als je een sitecom router draadloze router koopt en die zet je op dhcp werkt het. (niet de auto instell gebruiken uit menu al deze er in zitten de laatste keer dat ik met sitecom router en casma werkte werkte dit niet ivm een ander potocol)

Hoi Tanja, ik denk dat je bij je casema abonnement altijd een modem krijgt. Dus dan kom je automatisch bij een draadloze router. En dat is eigenlijk best makkelijk, ik heb het ook bij mijn ouders geinstalleerd, kabel van internet in de router (sitecom), draadloos netwerkkaartje in de pc en het werkte. Nu wil ik niet zeggen dat het bij iedereen zo makkelijk gaat, maar anders post je toch gewoon nog een vraagje? ;)

@Basvdk,

Dus aansluiten en het zou moeten werken zeg je? Ik hoop het van harte, maar ik heb al zoveel vragen over routers instellen gezien dat ik er daarom een beetje tegenop zie.

Moet ik dan de modem aansluiten, en dan de router erachter, of alleen de router aansluiten (laatste lijkt me het meest logisch, maar toch voor de zekerheid;) )

Jullie zeggen allebei Sitecom. Die heb ik hier ook nog liggen (draadloos), maar die werkte niet in combinatie met mijn Cistron, maar dat even terzijde.

Met die van ons zou ik het dus kunnen proberen voordat ik er 1 bijkoop.

Het laatste idd, de modem er router zijn gewoon verbonden met een netwerkkabeltje (UTP Cat 5 NIET crossed)

EDIT: Het EERSTE dus :o

Laatst bewerkt:
Nu ben ik even in de war. Je zegt "hett laatste idd." Maar uit je verhaal maak ik op dat de modem naar de router moet (UTP). En die gaat weer draadloos naar de pc.

Dus ik moet ze dus toch allebei gebruiken?

En dan moet ik DHCP instellen begreep ik van jackass

Oeps fout gelezen, Router aansluiten op de modem dus met een netwerkkabeltje :o

EDIT: En dat DHCP heb ik bij mijn ouders niet hoeven doen, hij deed het gelijk. Maar wellicht zijn er nu andere modems waardoor dat wel moet.

Laatst bewerkt:
Aha, dus de leenmodem moet ik niet weigeren. Dat weet ik dan alvast:thumb:

Moet ik nog op andere dingen letten voordat ik bestel? Ik kan het in ieder geval als ze besteld hebben testen met onze spullen (sitecom), dat scheelt weer:D

Casema/Wanadoo biedt inderdaad wel een Wifi modem aan, maar alleen voor ADSL, vandaar dat de 'kabeljongens' het aanbod niet kennen.

De sitecom zou in principe tegenwoordig moeten werken met WanadooCable (voorheen niet vanwege het afwijkende protocol dat Wanadoo gebruikte)

Geplaatst door basvdK

EDIT: En dat DHCP heb ik bij mijn ouders niet hoeven doen, hij deed het gelijk. Maar wellicht zijn er nu andere modems waardoor dat wel moet.

Hoef je dan helemaal niets in te stellen? Of als je het bv het menu doorloopt doet hij het gelijk.

Heb inmiddels mijn ouders gebeld dat ze kunnen bestellen, dus ik zal tzt nog wel met meer vragen komen:D

@Maestro12. Dan zullen ze wel ADSL in het Metro-krantje bedoeld hebben inderdaad.

Ik hoefde idd helemaal NIETS in te stellen. Ook niet bij mijn bekabelde router (ook sitecom en casema) trouwens. Aansluiten en surfen maar :) Alleen had ik wat moeite met het aanmelden bij wanadoo, maar dat lag bij wanadoo en niet bij mij (toen had ik de router er nog niet tussen). Met (3) :( telefoontjes hadden ze dat bij casema/ wanadoo ook door.

Aha. En ze hebben meerdere modems bij Casema. Ik heb deze verschillende bij anderen al (zonder router) geinstalleerd.

Maakt het nog voor de router uit welke modem we krijgen?

Ik ben tot nu toe al veel wijzer geworden in ieder geval:thumb:

Ik ben ook nog in de war geweest. Ze hebben kabel van Casema en niet van Wanadoo. Ikzelf dacht dat dat hetzelfde was

Maakt dat voor dit verhaal nog uit?

Tot voor kort was kabelinternet van Casema altijd via Wanadoo. Casema heeft echter gemeend een compleet product te moeten gaan aanbieden, ze hebben dus alle Wanadoo kabelabbonnees 'overgenomen' met dezelfde techniek en dergelijke, dus voor jouw verhaal maakt het niet uit (behalve de naam dan :D )

Ik zal je alvast voor zijn mocht je meer vragen hebben omtrend de installatie Klik hier Tanja

Tnx Maestro12, maar daar had ik natuurlijk al gekeken:D Het ging meer om het router/kabel verhaal. Nu ca 2 weken wachten tot het pakketje binnenkomt (ze mochten een bezorgdatum kiezen, dat is wel netjes)

Op de site kon je bv midi van Casema kiezen, of easy van Wanadoo, dat was ook erg verwarrend. Na een telefoontje van mams was dat ook weer uit de wereld.

Geplaatst door maestro12
Tot voor kort was kabelinternet van Casema altijd via Wanadoo. Casema heeft echter gemeend een compleet product te moeten gaan aanbieden, ze hebben dus alle Wanadoo kabelabbonnees 'overgenomen' met dezelfde techniek en dergelijke, dus voor jouw verhaal maakt het niet uit (behalve de naam dan :D )

Is niet helemaal waar je kunt kiezen of je casema als isp neemt of wanadoo

En ze gebruiken op het moment nog com21 en eurodoc modems maar de com 21 worden niet meer bij nieuwe klant geplaatst.
En de rest van de com 21 wordt binnekort stp voor stap vervangen naar eurodoc.
En de l2tp protocol gaat er helemaal uit zodat je alleen dhcp heb.
En de sitecom werdt/wordt zelf aangeraden op de website van casema.
Bij nieuwe aansluiting krijg je een eurodocsis modem die op dhcp werkt.
Tevens krijg je als het goed is een foldertje bij de activatiegegevens over draadloos sets die je kan bestellen en/of laten installeren.
dhz draadloossetje was gelooft ik rond 100 eurie
en vol installeerd 225 eurie

:D Alle paniek voor niets geweest. Router werkte in een paar minuten. Hoefde maar 1x wlan te klikken en hij deed het al:o

Dus..............hele blijde ouders:D :love:

Bedankt voor alle hulp en info:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan