Casema wijzigt abbonementsvormen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

HAMMAR

Gebruiker
Lid geworden
4 sep 2001
Berichten
894
Hallo,

Gisteren kreeg ik dit mailtje van Casema:

Belangrijke wijziging News

Geachte internetabonnee,

U kunt, als internetklant van Casema, gebruik maken van de kwalitatief hoogwaardige Newsservice. Casema News is een groot succes. Het is gratis, supersnel, en plaatjes, muziek en films blijven tot maximaal 57 dagen beschikbaar. Casema wil deze dienst dan ook graag voor iedereen goed en gratis blijven leveren.

Op dit moment is er echter een kleine groep gebruikers die zo excessief gebruik maakt van News, dat de overige gebruikers vertraging kunnen ondervinden in de downloadsnelheid van News. Omdat Casema de kwaliteit en snelheid van de service wil blijven bieden, wordt vanaf 21 november een datalimiet ingesteld op het gebruik van News.

Uw News-limiet is afhankelijk van uw internetabonnement. Onderaan deze e-mail ziet u welke limiet bij welk abonnement hoort. Ondanks deze aanpassing houdt Casema in vergelijking met andere providers veruit de grootste bandbreedte voor gratis News. Zo kunnen Mega-abonnees nog altijd zo'n 40 dvd's met een snelheid van 2 Mbps downloaden en Midi-abonnees maar liefst 3000 MP3's met een snelheid van 512 kbps. De News-limiet heeft uitsluitend betrekking op het gebruik van News. Uiteraard geldt de datalimiet niet voor het overige internetverkeer.

De News-limieten worden per 21 november a.s. ingevoerd. Op het gebruik van News zijn vanaf die datum de Algemene Voorwaarden Value Added Services: News (per 21 november 2005) van toepassing. U kunt deze voorwaarden inzien op casema.nl/algemenevoorwaarden-news.

Vanaf 21 november is het noodzakelijk om in te loggen als u gebruik wilt maken van News.
De inloggegevens zijn dezelfde als uw Casema hoofd e-mailadres en wachtwoord: gebruikersnaam@casema.nl, wachtwoord.

U kunt hiermee direct inloggen op News. Bent u uw wachtwoord vergeten, dan kunt u dit opvragen op casema.nl/abonneeservice onder accountbeheer/wachtwoord vergeten. Als u uw hoofd e-mailadres invoert, krijgt u uw wachtwoord daarna per e-mail toegestuurd. Via uw persoonlijke accountbeheerpagina kunt u zien hoeveel u van uw limiet heeft gebruikt.

Meer informatie vindt u op onze website casema.nl/abonneeservice. U kunt ook contact opnemen met onze klantenservice op 0900-8896 (€ 0,10 p/min). De klantenservice is bereikbaar op werkdagen van 08.00 tot 20.00 uur en op zaterdag van 09.00 tot 18.00 uur.

Wij zijn er van overtuigd dat wij News op deze manier goed en gratis kunnen blijven aanbieden en wensen u veel downloadplezier.

Met vriendelijke groeten,

M. ten Oever
Manager Klantenservice
N.V. Casema

Breedband Internet Abonnement
Aantal threads
Snelheid (Kbit/s) per thread Limiet in GB per kalendermaand
Casema Midi 1
512
10

Casema Multi 2
512
50

Casema Maxi 4
512
100

Casema Mega 4
512
200



U ontvangt dit servicebericht via e-mail als klant van Casema. Dit servicebericht is verstuurd naar het volgende e-mailadres:


Ik vind dit toch wel een behoorlijk forse ingreep in de downloadsnelheid uit nieuwsgroepen. Ik vraag me af of ik dat nou zo maar moet accepteren. Ik nam juist casema (multi) omdat zij nieuwsgroepen NIET afknijpen.
Binnenkort wordt dan wel mijn downloadsnelheid verhoogd van 2000 naar 4200 kbits/sec. maar dan heb ik daar weinig aan natuurlijk. Ook kan ik nog maar met 2 threats downloaden, nu nog met 4 en daar bovenop ook nog eens een datalimiet instellen van 50Gb.
Ik baal hier behoorlijk van.

HAMMAR
 
Dan is het overwegen van een payserver een optie
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan