Casemod Haf 932

Status
Niet open voor verdere reacties.
Haha, tja, maar je moet normaal gezien een controller hebben (of zelf maken) om het voltage te regelen he ;), toch geen volle 12V erop? of hoeveel het ook mag zijn :).

Er zat een standaard convertertje bij de balkjes.

De kosten van de fans waren al aardig hoog, maja.. (1x 200mm, 1x 140mm, 2x 80mm).

Maar naast dat ik het had opgegeven (en het door ging als een zware houtenkast), heb ik er ook het spul niet voor om opnieuw te proberen.

@ Crash, er is ook glasverf die je over de balkjes kan doen, schijnt nog weer een leuker effect te geven ook.

Eigenlijk maar mondjesmaat. Heb zeer veel in het algemeen te doen gehad.
Mijn overgrootmoeder was oa. gestorven, veel werk voor school. Maar, had nog wel een klein beetje er aan gewerkt, het was niet veel. Maar toch al iets.

Update 2

Maar goed, na een gehele tijd hebben stilgelegen. En dat gaat zeker en vast de volgende weken ook zo zijn (examens komen er aan, en bij mij is het altijd erop of eronder.. Maar meestal erop :D.)

Ben nog eens langs Eddy geweest, en hij heeft mij weer voorzien van een paar zeer mooie spullen!

Een Plexi cutter.
[smallIMG]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2011/05/04/1304518847-640.jpg[/smallIMG].

Een dremel.
[smallIMG]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2011/05/04/1304518907-440.jpg[/smallIMG]

En met een nieuwe fancontroller heeft hij mij ook voorzien. Omdat ik mijn vorige had doorgebrand :(. Een beetje te overload aan fannen er op gegooit :D.
[smallIMG]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2011/05/04/1304519021-890.jpg[/smallIMG]

En verder nog wat random mod materiaal. Zoals hier te zien is, de fannen zijn btw. Mega flows blue led fans.
[smallIMG]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2011/05/04/1304519227-80.jpg[/smallIMG]

Dan ben ik lekker met de dremel aan de slag geweest, en zoals je hier kunt zien al het mesh uit de bovenkant van de case gezaagd. Hier komt 5mm dik plexi op, met 2 120mm fanhols. En eronder word een radiator gestoken. De hoeken heb ik laten zitten omdat ik hier popnagels in ga schieten, zo blijft het plexi zeker en vast stevig op zijn plaats!
[smallIMG]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2011/05/07/1304751081-440.jpg[/smallIMG]
[smallIMG]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2011/05/07/1304751111-180.jpg[/smallIMG]

En dan, ook het side panel heb ik onder handen genomen. Het gedeelde van mesh moet nog weggecut worden, dit was enkel om even het effect te zien, beter te weinig als teveel uitzagen he :D.
[smallIMG]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2011/05/07/1304751146-740.jpg[/smallIMG]

En ook met de acryl snijder aan de slag geweest, wat geoefend op 3mm dik plexi. Want ik kan je verzekeren, het lijkt makelijker dan het is! Het plexi smelt direct! Echt wel een k*tzooi. recht is geen enkel probleem, maar vanaf dat je een goede grote bocht moet nemen. Ik denk dat ik het volgende keer eens met de dremel op laagste stand ga proberen.
[smallIMG]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2011/05/07/1304751232-220.jpg[/smallIMG]

Maar goed, k*tzooi of niet, hij past er toch lekker op :D. Schouder klopje aan mezelf (a).
[smallIMG]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2011/05/07/1304751323-450.jpg[/smallIMG]

En dan, op het side panel gemonteerd. Maar zoals ik al zei : aan het mesh wordt nog wat veranderd, en verder. Waar die vijsjes moeten komen, gaan in de toekomst popnagels komen. Maar denk eerder enkel in de hoeken.
[smallIMG]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2011/05/07/1304751384-320.jpg[/smallIMG]

Maar goed, ga morgen eens bij de gamma shoppen voor een lekker stuk plexi. En voor nog wat random materiaal. Hoop dat ik volgens weekend er nog wat aan kan werken ;).

Gegroet iedereen!

Laatst bewerkt door een moderator:
Een goede dag iedereen! Het is weer even geleden, en dit door de examens... Maar goed, ik ben er weer helemaal en heb in die paar dagen vakantie zeker en vast niet stilgezeten!

Ik ben afgestapt van een paar ideeën die ik had, namelijk niet enkel lucht meer, maar ik heb een cpu only loop gekocht. Kon het goedkoop van een mede HWI lid overkopen, dus waarom niet dan he :).
Ook ga ik langs de zij window er geen fan insteken.

De cpu only loop bestaat uit:
Rad: XSPC RX360 (van mede lid.)
Pomp/res: XSPC Dual bay res/pomp. (van mede lid.)
En dan nog 2 rechte fittingen en 2 45° fittingen van hem over genomen.

Uiteraard erna een winkeltje bij Eddy gaan plegen. En heel wat leuks geshopt :D!
CPU block: EK Supreme LTX
Tubing: Primochill 13/19 transparant 2meter. Lekker dikke Tubing :D!
Fittings: 3x 90° Fittings van IT-service zelf gekocht.
Vloeistof: Thermochill EC6 Niet geleidend blauw water 2liter.

Dus, een klein cpu only loopje zal morgen nog eens foto's plaatsen want aan de case is ook één en ander zwaar veranderd!

Met vriendelijk groeten,
Levi.

Heey iedereen! Lange tijd geleden, ik weet het... Maar zeker ondertussen niet stilgezeten!

Update 5:

Zoals ik al zei: 'Aangezien ik een goed radje en pompje had gevonden op HWI wat ik voor een zeer schappelijk prijsje over kon kopen... Geen moment getwijfeld! En dan maar op het treintje naar Gent h�! En met dit thuis gekomen!'
1309452683-760.jpg

-XSPC RX360
-XSPC Dual Bay Pomp/res
-paar fittingen.

Gelijk bestelling bij Eddy gedaan (dit nog juist voordat hij op reis ging, hij maakt nog al wat mee met mij ^^.)
1309452769-940.jpg

Vervolgens aan het brainstormen hoe ik het rad wou bevestigen, (wou echt iets orgineel wat niemand had :D!) maar kwam er echt nooit op! Dus ging ik het rad gewoon aan plexiglas (5mm dik, zo sterk dat dat spul is!) in de case uiteraard wel.. Maar tevreden was ik hier niet echt mee!
Uiteraard waren de holes in het plexi al gemaakt, en aangezien ik niet echt zin had weer alles te cutten... Stelde ik me hier maar tevreden mee!
1309453459-880.jpg

1309453642-270.jpg

1309453643-062.jpg

Pas toen de volledige loop gevuld was kwam ik op een leuk ideetje :D, namelijk het rad bovenop het plexi te monteren, zo kon ik gemakelijker push pull doen zonder echt plaats te moeten inleveren... Maar, dan zaten we natuurlijk met problemen! Aangezien de Haf932 zo'n kap vanboven heeft moest ik nog meer in het plexi snijden om het kant en klaar te krijgen voor het rad! Dit uiteraard met plezier!
Heel wat dremelminuten later stonk ik gewoon! Ik kan je verzekeren, als je ooit in die bovenste kap wilt dremelen draag een masker!! Ik weet niet wat voor verf ze bij CM gebruiken hiervoor, maar het riekt echt als een verboden product!

Maar goed, zoals al gezegd, het was klaar... Maar, de afwerking leek echt op niets van de kap! Ze was echt gewoon lelijk! Maar goed, na een paar minuten denken kwam ik op het idee om het lapje wat er orgineel oplicht te knippen en er zo terug op te leggen, en moet zeggen... Dat toont echt al geheel netter! (foto's zien er lelijker uit dan het is ^^.)
25_1311607534.jpg

25_1311607564.jpg

Goed, dit was dit dan... Nu het side panel nog! Ik wou graag het orginele concept van de Haf behouden, dus 2 gescheiden windows! En dit nu mede door de ws cooling en omdat ik in Belgi� geen 200mm fanfilter kon krijgen ging ik geen fan in het window plaatsen! Dit heb ik dan ook gedaan, maar eerlijk gezegd steekt het mij wat tegen! Dus dit ga ik nog veranderen in 1 groot window.
En zoals je kan zien, zeer professioneel tewerk gegaan (a)!
1310210845-890.jpg

1310210515-020.jpg

Maar tevreden ben ik hier niet echt mee!

Verder, wat me ook zeer ergerde aan de Haf932 is dat Cooler Master durft te besparen op Fanfilters! Als er iets is wat ik haat dan is het je gehele pc vol met stof!
Dus, dan maar zelf fanfiltertjes gestoken.
1309453193-840.jpg
(dit is bij de bottom fan!)
1309452984-080.jpg
(En dan bij de mama gaan zagen om een panty te krijgen, en deze gebruik ik dan voor de front fan intake als filter!

Uiteindelijk de pc volledig uit elkaar gehaald, en lekker op bed verspreid!
1310211025-160.jpg

En dan maar beginnen met terug in elkaar te steken he!
1310211165-080.jpg

Loopje lekker vullen, en de rest van hardware erin steken en wat aan het kabel managment doen!
1310211269-160.jpg

25_1311607995.jpg

Ook nog de front mesh blauw geschilderd, dit uiteraard omdat het thema zwart-blauw is!
25_1311608278.jpg

Nu, er staat nog wel wat op de lijst om te doen, hier even een lijstje:
-Window veranderen
-Allemaal pre sleeved kabels halen.
-Andere ide�n vinden voor vanalles en nog wat.
-case opnieuw schuren en verven!
-nieuw plexi voor vanboven dremelen (ben hier echt niet tevreden mee :(.)
-Volgende update morgen plaatsen!!!

Voila,

Hoop dat je er van genoten hebt, en tot morgen iedereen ^^!

Allemaal heel mooi en prachtig.

Maar ik dacht toch dat onze hoofdmoderator in het begin van het topic duidelijk aangegeven heeft dat de sponsorlinks niet toegestaan zijn.Nu moet je dus niet nu wederom die links gaan plaatsen in dit bericht en eerdere berichten gaan aanpassen.Deze heb ik nu verwijderd en laat dit een waarschuwing voor je zijn!Bij wederom plaatsen zal een (tijdelijke) ban volgen.

Frank Wannet
Sectiemoderator Hardware.

Laatst bewerkt:
Maar ik dacht toch dat onze hoofdmoderator in het begin van het topic duidelijk aangegeven heeft dat de sponsorlinks niet toegestaan zijn.Nu moet je dus niet nu wederom die links gaan plaatsen in dit bericht en eerdere berichten gaan aanpassen.Deze heb ik nu verwijderd en laat dit een waarschuwing voor je zijn!Bij wederom plaatsen zal een (tijdelijke) ban volgen.

Frank Wannet
Sectiemoderator Hardware.

Mijn excuses, inderdaad even over het hoofd gezien dat hij dat gezegd had, was een gehele tijd geleden.
Maar goed, ik quoteer van hem:

Tekstueel kun je in het eerste bericht aangeven

Dus, dit ga ik dan doen. En onder tekstueel staan links ook als ik ze aanpas met een doorklikje. Voor de rest zullen er bij de updates geen er geen sponser emblemen/links vermeld worden

Dit was de letterlijke tekst van onze hoofdmoderator:

Tekstueel kun je in het eerste bericht aangeven, dat je hulp van het bedrijf krijgt.

Er mogen in eerdere en toekomstige berichten van je dus geen vermeldingen meer staan van deze sponsors.En dus ook geen links eraan gekoppeldt.Nu had je ook nog eens bewust(ookal dacht je er niet meer aan)eerdere berichten aangepast.
Het lijkt mij duidelijk nu en hier laten we het bij;)

C'est bien. Vindt het nog altijd wel belachelijk, maar goed regels zijn regels :)!

Een beetje stom, normaal ging er een update komen... Maar aangezien ik mijn side panel nog niet heb aangekregen, zal dit vrij moeilijk gaan >.<!
Er komt dus een HafX side panel op, maar dit uiteraard met de nodige aanpassingen :p!

Maar goed, heb ondertussen nog eens gaan shoppen bij Eddy en heb een hoop boutjes, tubing en anti knik veer besteld. Dus wanneer dit er allemaal is, dan gaat het pc'tje nog eens volledig uit elkaar, en dan kan je zo zien wat er gebeurt is etc!

Laatst bewerkt:
Aangezien het vandaag een beetje goed weer was, kon ik buiten een klein beetje dremelen en is er een klein updatje gebeurt... =)

Had nog een temperatuursensor liggen, en dacht deze is te gaan inwerken in de case!
Namelijk in de front 5.25" bays, deze zijn met mesh bedekt!

Dus, vanzelfsprekend het eruit halen, en een gaatje dremelen in het mesh.
28_1311863743.jpg

En dit is dan het resultaat!
28_1311863791.jpg

Zou toch gezworen hebben dat ik er meerdere had liggen.. Klaarblijkelijk dus niet! Maarja, dat worden er dan een paar bijbestellen!

Zoals ik al zei, een updatje :D!

Maar goed, had me al een tijdje geleden bezig gehouden met heel de case nog eens te herschilderen. Had van een maat van me wat tips gekregen etc.

Eerst pc'tje uit elkaar vijzen en boren en .... Dus dan was dit het resultaat:
29_1314634761.jpg

Zo gaat dat nu eenmaal hé!

Maar voor ik nog maar dacht aan te beginnen schilderen, eerst even naar de winkel geweest met een klein shop lijstje.
Namelijk deze:
- Verf
- Popnageltang met popnagels
- Stuk plexi (ging de bovenkant opnieuw doen, want vond het echt op niets trekken!)
- schuurpapier
- vijsjes
- dremelzaagjes
- en als laatste een 3mm boortje!

Goed, en met dit kwam ik dus terug!
29_1314634990.jpg

En dan maar beginnen schuren, uiteraard ging het schuurpapier niet snel genoeg voor me (ben iemand echt zonder geduld.) Dus maar meteen de grove middelen ingezet! Een schuurborstel en duvel! En moet zeggen, dat ging geweldig!
29_1314635078.jpg

Maar uiteraard... Zoals altijd, moet er wel iets verkeerd gaan bij mij! En dit keer was het mijn side panel! Door een beetje slordig te doen was het in klontertjes verf gaan hangen en droogde op, op krantenpapier... Met als gevolg zeer lelijk! En met withspirit nog proberen af te halen maar tevergeefs!
Dit was het resultaat door de whitespirit:
29_1314635221.jpg

Ondertussen zonder sidepanel is de postbode niet 1 keer maar wel 2 keer langsgekomen! 2x zo blij dat ik was :)!
29_1314639312.jpg

En wat zat er in? Jawel 3x Turbine masters 0.8 die gaan dienen als push fannetjes voor mijn rad...
29_1314639374.jpg

Nu ze paste niet! Waarom niet, de dingetjes waar de vijzen in moesten waren groter dan 25mm... Dus, moest er stukjes afdremelen om ze te laten passen!
29_1314639448.jpg

En toen paste ze wel :)!
29_1314639469.jpg

En zoals ik al zei: de postbode was 2x langsgekomen... Ook 1x van Eddy met een klein bestellingetje
Maar het rare van de zaak is, ik vind de foto's niet meer die ik ervan getrokken had :'(. Echt wel raar!

Dus voor het sidepanel, maar gaan zoeken naar een alternatief. En toen zag ik iemands case mod en hij zei dat hij een ander side panel gebruikte... Dus vroeg nog aan hem of hij zijn ouw had liggen en het wou door verkopen.... En jawel! Het duurde wel enige tijd voor alleer ik het had, omdat hij niets vond om het in te pakken... Maar goed, liever heel aankrijgen en wachten dan andersom!
29_1314635355.jpg

En dan maar even direct het side panel op de pc geplaatst... En dit is het resultaat:
29_1314639164.jpg

En dan wat kable managment gedaan:
29_1314639210.jpg

Wil enkel nog wel die rode cirkel wegwerken... Maar heb spijtig genoeg nog geen manier gevonden om dit te doen :)! Iemand misschien enige ideeën?

Nu heb ik heel men schema nog eens omgegooid! Maar dit is wel de definitieve afwerkingslijst. Ik begin de mod ietsie beu te worden, dus ga stoppen met de grove afwerkingen en veranderingen en ga me echt focussen om de case zo sick mogelijk te laten lijken en echt tot in de details afwerken! Ook ga ik de psu niet meer sleeven, was dit van plan... Maar heb eerlijk gezegd geen zin daar meer voor... Dus los ik het op met 8pin en 24 pin pre sleeved verlengstukken :)!
Dit is wat ik nog ga doen:

- Zoals het plexi rustig affrezen (dat het echt mooie cirkels worden :)!)
- nog verder cable managment doen
- rad en case wat bijspuiten
- en dan nog allerlei kleine tweekjes :)!

Maar er komt nog wel een hardwarechange in! Ik heb me een corsair Force 3 gekocht. omdat 1 van mijn 2 oude SDD'tjes dood was gegaan :(.

Dus ik hou jullie op de hoogte :)!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan