Casemod MDF

Status
Niet open voor verdere reacties.

Probleempjes

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
22 jan 2008
Goedemorgen !

Aangezien de computer nu helemaal werkt en mijn pa gister zag hoe ik aan het stoeien was met de videokaart ( Krap aan 10 cm korter dan de huidige kast) zei hij "Dus daarom wou je zelf een kast maken. We halen volgende week hout ".

Nou had ik eerlijk gezegt al een heel ontwerp uitgewerkt met Dillondarko. Zie hier het resultaat:

[smallimg]http://img18.imageshack.us/img18/4853/naamloosxtl.jpg[/smallimg]
(Klikbaar)

[smallimg]http://img27.imageshack.us/img27/1963/naamloos2v.jpg[/smallimg]
(klikbaar)

Kleuren weet ik nog niet precies

Hoogte: 450mm (45 CM)
Breedte: 250mm (25 CM)
Lengte: 500mm (50 CM)

Nadeel: Herrie ( Lang leven fancontroller :))

Voordelen:

Goede airflow (Toch?)
Genoeg ruimte

...

Hebben jullie trouwens enig idee welke dikte's ik zou kunnen gebruiken. Het liefst niet te dik. Ik zit zelf te denken aan zei paneel (met window) 4mm en de rest 8mm

Wat vinden jullie ervan, enige tips zijn allemaal welkom !

Gr,

Johan

Bijlagen

• Naamloos.jpg
    Naamloos.jpg
    88,1 KB · Weergaven: 52
  • Naamloos2.jpg
    Naamloos2.jpg
    86,9 KB · Weergaven: 34
Laatst bewerkt:
Hoi,

Ziet er zo op het oog netjes uit alleen zou ik geloof ik de kleine fan achter in zetten blaast hij onder de videokaart.

Modag

Hoi,

Ziet er zo op het oog netjes uit alleen zou ik geloof ik de kleine fan achter in zetten blaast hij onder de videokaart.

Modag

De videokaart heeft een fan die zichzelf al aardig hard koelt. In combinatie met de Antec Bigboy (20 cm) wordt het al goed gekoelt. Die verplaatst namelijk aardig veel lucht naar achteren. En bovendien vondt ik deze plaats voor de 80mm fan ook wel mooi :)

Ik zou die 80 mm van helemaal weg laten an de zijkant. Deze is totaal overbodig met die big fan en dus een extra herrie maker.

Al het bestelde spul komt waarschijnlijk donderdag middag binnen.. Als ik moet werken..

Verder heb ik vanmiddag het hout gehaald, 12mm MDF. Incl een 30 bij 25 window (blank plexieglas) die ik ga proberen erin te vrezen. Zodat de window en de plaat in 1 lijn lopen.

Foto gemaakt van het tekenen.. Maar die volgt nog wel :)

Nou. Dacht even niet verder te kunnen met de casemod omdat de fan's en light's er nog niet waren. Die zijn er nu trouwens nog steeds niet ( Niet meer uit vooraad leverbaar, terwijl op de site stond direct leverbaar :o).

Ik heb direct ook al de 1e fout gemaakt. " Laat nooit je pa zagen met een nieuwe wipzaag (decoupeerzaag) die hij nog nooit gebruikt heeft ".

Of te wel.. De achterste plaat was iets te lang. Dus zouden we daar een stuk afhalen met de zaag. Wipzaag uit de doos, zaagje erin, en zagen maar.. Laser op het streepje gezet. En toen was het zagen klaar en was de plaat schots en scheef. Dus dat wordt morgen 2 nieuwe (direct op maat gezaagt dan maar) platen halen. En dan direct kijken of een lokale computerboer toevallig wat LEDjes heeft liggen en een aan knop :).

Foto's volgen ooit nog eens :evil:

Haha ook al zo scheef met een decouperzaag ? xD
Ik bak er daar ook niks van, daarom ga ik ook nooit een mfd case mod maken :P

Haha ook al zo scheef met een decouperzaag ? xD
Ik bak er daar ook niks van, daarom ga ik ook nooit een mfd case mod maken :P

Dit is ook een nieuwe zaag die we nog nooit gebruikt hadden (Ligt hier in de schuur sinds vorige week volgens mij). En deze is iets sterker dan de vorige die doorgebrand was :P

Ik heb direct ook al de 1e fout gemaakt. " Laat nooit je pa zagen met een nieuwe wipzaag (decoupeerzaag) die hij nog nooit gebruikt heeft ".

Of te wel.. De achterste plaat was iets te lang. Dus zouden we daar een stuk afhalen met de zaag. Wipzaag uit de doos, zaagje erin, en zagen maar.. Laser op het streepje gezet. En toen was het zagen klaar en was de plaat schots en scheef.

'k denk dat je vader hier weinig schuld heeft, met een wipzaag kan je gewoon niet netjes zagen:rolleyes:, hiervoor hebruik je een cirkelzaag of beter nog, je laat al je platen op maat zagen bij de houthandel... rechter en nauwkeurigen kan niet:thumb::thumb:
Je case ziet er leuk uit, maar als je ze zelf bouwt, zou ik effe kijken naar het concept van crash, voeding onderaan achter de harde schijven en gescheiden van de rest.
Harde schijven krijgen goede koeling en de warmte komt niet bij je CPU / graka
Je kan je top fan dan mooi boven je CPU plaatsen wat de warmte direct weg haalt. :cool:

, je laat al je platen op maat zagen bij de houthandel... rechter en nauwkeurigen kan niet
Valt nog te betwijfelen, het hangt er vanaf hoe men zaagt daar. Als je direct de platen opmaat zaagt, weet ik zeker dat deze niet zuiver en haaks zijn. Er zit spanning in een plaat (ook bij MDF), dus als je een plaat doorzaagt trekt deze altijd wat krom. Je moet dus eigenlijk al je platen ruimer zagen, een halve tot een hele centimeter breder, daarna rondom nog eens zagen. Op deze manier krijg je het wel zuiver haaks. Iets waar ze normaal gesproken geen tijd voor hebben of je betaald je scheel aan de zaagsneden. Voorheen deed ik het zelf op mijn vorige werk (Houthandel), nu zou ik het bij een bouwmarkt moeten laten doen. Mocht dat een keer nodig zijn, dan laat ik ze de afmetingen ruimer zagen en niet op maat. Zelf maak ik de afmetingen dan goed met de bovenfrees. Iets meer werk, maar ik heb dan wel mijn juiste afmetingen.

Bij de gamma zit het meestal wel goed :thumb:
ik heb daar stage gelopen voor 3 maanden, moest ik plakjes zagen met een pc :)
Daar zagen de meeste gamma winkels met eem pc/laser, meestal computer gestuurd precieser kan niet :thumb:

Mvg sinic907

@crash Je hebt wel gelijk indien de houthandel niet nauwkeurig werkt heb je vodden. Zelf ga ik eveneens bij Gamma de platen liggen binnen en de "zager" (die ik persoonlijk ken) werkt nauwkeurig, trouwens afgaand op de foto's van je post is het duidelijk dat jij niet aan je proefstuk toe bent:thumb: gewoon de wijze waarop je het aanpakt, proficiat hoor ben benieuwd naar het resultaat

Gelukkig zijn de houten platen niet zo bijzonder duur. 2 * 42,6 x 25 maar 1,50. En geen zaagkosten :)

Daar zagen de meeste gamma winkels met eem pc/laser, meestal computer gestuurd precieser kan niet :thumb:
Je zit dan evengoed nog met de spanning in de plaat. Als je daar geen rekening mee houdt, heb je nog afwijkende maten.

@Hal 61,
Bedankt voor het compliment.:)

Je zit dan evengoed nog met de spanning in de plaat. Als je daar geen rekening mee houdt, heb je nog afwijkende maten.

Het lijkt me sterk dat je daar merkbare afwijkingen door zal krijgen.
Volgens diverse NBN EN normen (welke handelen over spanningen en afwijkingen door vocht) zijn deze toleranties dusdanig laag (< 0,4% voor MDF (voor MDF.H en MDF.HLS gelden zelfs nog lagere toleranties)) dat je op een stuk van circa 50 cm hier niets van zal merken (afwijking minder dan 0,20 mm)
Vaker heb je een afwijking doordat een plaat niet vlak ligt (scheluw) tijdens het zagen.

Als je het zeker wilt weten moet je het zelf doen :thumb:
Maar een afwijking van 0.2 mm kun je amper merken tijd het bouwen van de mdf casemod
Maar jah het komt wel heel precies, en de platen moet zeker niet nat worden, dan zetten ze giga uit !

Mvg sinc907

Goed. Heb ondertussen de achterkant een stuk uitgehaald. Zit nog even met de voeding klem. Maar dat komt nog wel.

Foto's heb ik ook.. Maar weet nog niet hoe ik die op de PC ga krijgen. (Moet even een bluetooth stikkie hebben :P)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan