Catalyst Control Center

Status
Niet open voor verdere reacties.

Shawn Garsed

Gebruiker
Lid geworden
26 sep 2009
Hallo iedereen,

Ik heb een Radeon 4870 videokaart en ik heb aan de hand van het CCC de kleuren van mijn beeldscherm aangepast. Het probleem is dat iedere keer als ik de computer opstart de kleuren weer naar de standaardinstelling terug zijn gegaan. Gelukkig als ik het CCC weer open veranderd de kleur meteen weer terug naar mijn instellingen. Nu heb ik gecheckt via msconfig en het CCC hoort op te starten als Windows opstart (de file die opstart heet CLI.exe), maar toch moet ik hem iedere keer weer zelf openen om de kleuren te veranderen. Als Windows opstart verschijnt er ook geen CCC/ATI pictogram rechtsonder in beeld, alleen nadat ik hem zelf heb opgestart.
Hoe los ik dit op? Of moet ik hem toch iedere keer zelf openen (ik weet, het is niet zoveel moeite)?

Mvg,

Shawn

P.S.
Ik gebruik Vista.

Laatst bewerkt:
misschien een snelkoppeling ernaar in de map opstarten van het startmenu plaatsen :)

Ik klik op de snelkoppeling en vervolgens start die op en de kleuren veranderen meteen.

ik zal zo even een programmatje maken dat hem zal opstarten, kun je me misschien even het pad geven waarnaar de snelkoppeling verwijst?

Het pad waar die naar verwijst is
C:\Program Files\ATI Technologies\ATI.ACE\Core-Static\CLI.exe

Naam van snelkoppeling is CCC Wizard

Het programma is klaar. je moet dit exe bestandje in de map C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Startup zetten

Bijlagen

Sorry voor de late reactie.
Bedankt voor het programma, maar ik heb hem nog niet geinstalleerd. Ik kwam er namelijk achter dat het pad waarnaar die verwijst niet CLI.exe is, maar CLIStart.exe. Ook kwam ik erachter dat het CCC niet opgestart werd door de CLIStart.exe, maar door een andere .exe in dezelfde map genaamd CCC. Dat is ook de link die in mijn Startmenu staat, voluit staat er 'CCC - Geavanceerd'. Moet ik het programma alsnog installeren of niet? Overigens is de CLIStart.exe wel het pad dat vermeldt wordt in msconfig bij de tab opstarten.
Nogmaals excuses voor de late reactie.

Mvg,

Shawn

P.S.
De directory waar je zei dat ik het programma moet plaatsen heb ik niet op mijn computer. Of moet ik het zelf aanmaken?

Probleem is opgelost, ik heb alle drivers opnieuw geinstalleerd van de amd website en nu start die wel automatisch op.
Toch bedankt voor alle hulp.

Mvg,

Shawn

Graag gedaan, dit kan het probleem inderdaad in veel gevallen oplossen:thumb:

maar mooi om te horen dat het is opgelost:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan